The Time Is Now

I turn my face up
Look at the dancing clouds
I got no rush to anywhere
I'll stand right here and take this day in

    Kölden skakar mig in till benen, genom den bara huden som täcks med lager av kläder. Jag avskyr vintern, i vilket fall i ensamhet, ändå vet jag att jag inte är ensam. Men själen känns frusen vintertid och jag är inte alls vid liv. Visst är det fint när det är vitt och gnistrar och så, men kylan är inte hälsosam, man glömmer att hjärtat ska hållas öppet, frosten lägger sig som en hinna över trådarna och känslorna och man hanterar ingenting som man borde. Så som man brukade när det var varmt och vårigt. Grönt och blommigt.
    Fast den här vinterdagen kanske jag gillade ändå, något av en slags dröm slog in och det var inte alls så farligt läskigt som jag hade föreställt mig. Nej, snarare riktigt trevligt, att få träffa alla man tycker om på en och samma gång, få dela sitt inre utan att säga ett ord egentligen. Vi lät bilderna tala mestadels, lät själarna värmas på kaffe med polkagrisar, eller bubbla av cider för de som behagade. Och otroligt fina kommentarer och komplimanger fick vi, det värmde min frusna kropp och själ. Jag kommer läsa de vackra orden alldeles för många gånger och lika många gånger till under veckan.
    Har ni inget bättre för er så titta gärna in och värm era själar med mig eller oss, ta emot några vackra ord eller bara stirra ut i ingenstans. Vi håller till med vår projektutställning på Grammofon mellan 16-19 fram till och med på fredag. Allt som syns och hörs, rör sig eller står stilla uppskattas. För det handlar om utveckling, och man kan alltid utvecklas på olika sätt. Det här kommer utveckla mig på flera, det lovar jag. Jag önskar bara att jag kunde sluta frysa och få allting att smälta sig i mitt sinne, ta in allting. För det här måste vara ett verkligt fint minne om några år. När jag påminner mig själv om vad jag vill, eller när jag gått fel väg. Fast vilken är rätt? Det enda rätta nu är nog hur som helst att inta sängen, för imorrn är det skola och allt vad det innebär, redovisningar och prov. Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jo.

ska du hänga där hela veckan? ;) Nu har jag äntligen lämnat in en hemtenta, och ska se till att lämna in en till imorgon. Torsdag är kanske en bra dag för utställning? Ellleeeeeer? (: puss pårej lilla plutt <3

2010-01-11 @ 00:38:44
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0