Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

     När man tror man har kontroll inser man att det är precis tvärtom. Allt har inte den stjärnglans jag vill ge det. Man behöver trots allt alltid någon som klappar en lite kärleksfullt på huvudet och säger att allt ordnar sig. Och att man ska tro på det hur mycket man än tvivlar.
     För tvivlar gör jag, samtidigt som jag sörjer. Jag sörjer det jag saknar, det som fanns med mig och gjorde mig stark, det som lämnade mig och det som jag lämnat. Det kommer nog vara så ett tag. Speciellt när man önskar man kunde rymma dit och få lite kraft, dit där man en gång hörde hemma. Det som inte längre finns, inte på samma sätt, till friheten. Men jag ska återvända ändå, bara för att lämna stenen i mitt bröst där den hör hemma på riktigt. Egentligen har jag två sånna uppdrag jag borde genomföra, men styrkan finns inte, inte heller viljan. Jag har lagt det i luften och där ligger det än. Jag har ingen kontoll över det, vill bara inte låta det ta slut. Även fast jag vet att det är dags nu, en gång för alla. Ibland måste man återvända till det som lyfter en från marken, fast det ibland också får en att vilja krypa ner under jorden. Så är det.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jovars.. allt som har med hästarna är och kommer nog alltid att vara en fristad, även om det inte är samma sak längre. Vulfa har hjälpt mig att komma tillbaka till ridning igen då hon är ganska lik Nadja där.



Det enda med det som känns lite sådär är att jag inte har någon aning om hur länge till jag får hjälpa till med henne. Och tyvärr verkar det som om hon inte går sådär jättebra på lektion alla gånger.. vilket kan betyda att hon nog kommer att behöva åka om det inte ändras, och det vill jag ju inte. Men men.

---------------------------------------------------



Och jag känner igen det du skriver, och jag vet att du kommer att klara det vad det än handlar om - förr eller senare.

2010-01-08 @ 11:28:14
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Jo.

Kim! Har utställningen varit? Jag har inte hört något från dig och kom inte ihåg någonting, har haft fullt upp med hemtentorna :(

2010-01-09 @ 11:35:47
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0