Fine Line

Blyrets, akryl, akvarelll, pennor, lim, tidningar och allt annat som kommit i min väg har jag jobbat med. Tvivlar lite och börjar om igen. Tur är att jag har en påhittig och inspirerande vän som håller mig på banan. Igår åkte vi skridskor, roligt var det, enda tills jag trotsade mitt mentala träningsprogram och jämförde mig med piruetttjejen. Illa. Fast drömmarna gör sig påminda, och det är väl förhållandevis bra.
Åter till verkligheten, där det blivit lite mer rutinmässigt än vanligt? Jag har bott hemma under snart en veckas tid, mysigt att avskärma sig från stadsvimmel och grå betong, jag trivs bättre i snögrottor och berg av ved. Och i stallet såklart, har hittat tillbaka lite grann. Assisterar en vän medan hon ligger på stranden i Gambia och gottar sig, men hästen sköter sig och jag med antar jag. Vi har spatserat runt i skyhög snö två dagar i rad nu. Så imorrn är jag ledig därifrån, jobbar väl på arbetsprover, sommarjobb, firar födelsedag imorrn, fredag och söndag eller så. Sen ska vi piruetta imorgon igen, jag gillar isen, på metallskenor i vilket fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0