Two Hearts Beat As One

   Hur man väljer att se på saker har ganska stor betydelse, något som har präntats in i min världsbild väldigt ofta och på olika sätt av olika personer och anledningar. Nu har jag förstått det, saker och ting blir vad man gör det till. Idag kanske är första gången någonsin jag inte gått med en klump i magen in genom den där blå porten, bara kanske. Första gången jag inte tänkt tankar åt människorna runt ikring om mig, första gången jag accepterat att jag kanske inte är bäst på något, men ändå gjort ett försök att bidra med vad jag kan för att förbättra situationen. Och det kändes bra, det känns ovanligt bra. Som att jag insett något utan att tänka på det, som om jag tagit mig i kragen och sagt: du kan klara det här, bara du vill. För konstigt nog, när sorgen borde vara som störst är jag mer motiverad än på väldigt länge, har ständig fokus och försöker koncentrera mig fullt ut, för att klara allt som måste göras. Det kan ju självklart också bara vara ett sätt att inte känna efter, mest troligt är det nog så.
   Men jag vill inte slösa bort en sekund till att tänka att något är värdelöst, att det inte går, för nu när man mist dom som kanske gett en mest självinsikt, tro och hopp finns inte den världen längre. Vill man leva ska man göra det ordentligt, jag ska i vilket fall. Trött och allt annat negativt kan man vara dom timmar man sover, för vi spenderar trots allt en tredjedel av våra liv med att sova.
   Jag har sålänge velat lära mig att se möjligheterna, och nu äntligen kanske jag har fått en spark i baken till att verkligen göra det. Att vi dessutom mitt i all den här röran ska skriva ett arbete om truman show- en film som handlar om en man vars liv egentligen inte existerar, utan allt bara är ett skådespel kanske gör det här extra påtagligt.
   Tänk om livet skulle ta slut imorgon, eller om en månad, jag skulle defintivt ångra att jag inte tagit tag i mig själv tidigare, att jag inte gjort saker jag velat, slutfört saker på bästa vis, inte unnat tillräckligt med tid till människorna runt omkring mig osv. Det finns nog hur mycket som helst, eller vad säger ni? Jag citerar vad AM sa till mig i söndags "Det är inte det man gör man ångrar mest, utan vad man inte gör" Och visst ligger det någonting i det? Från och med nu ska jag försöka påminna mig själv om det, gör det ni med, vi förtjänar att leva som vi vill, att nå våra mål och förverkliga våra drömmar. Och det är bara vi själva som kan se till att det verkligen sker.


Kommentarer
Postat av: Jolly

Haha, på riktigt? Beverly Hills är ju snobbigt och flashigt, är Djurön det med kanske? Men, du kan ju få vara hur spontan du vill och säga, "hej vad göru!", så kanske jag säger, "är med dig" eller lite sådära (: Jag blir ju glad när jag tänker på dig lilltott <3

2009-10-13 @ 23:25:25
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Jolly

Hej kimsen, jag är offline på msn, så skriv till mig när du är där så kan jag svara på ditt sms och fråga allt jag kommer på och sådära. Jag pluggar, det är därför jag är off. Fytusingen, nu är jag stressad! <3

2009-10-14 @ 16:37:57
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0