Stackars

och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder
ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må

   Helst skulle jag önska mig allt nytt, ett steg i frihet, framåt i fri vilja. En röst, ren och fin, klädsel som alla ville titta på, hår vackert som flyger fritt, konturer av ett annat land, sött och salt, allt i samma hand. Ett par friska ben att springa runt med, bara ut, dit jag vill, bland löv, friska vindar med eller utan paraplyer. Under blå skyar vill jag ströva runt, promenera med någon, prata strunt, känna någon som känner mig, någon som vet innan man öppnat sig, någon som hör av sig sådär, med meddelandet som delar hjärtat och får det att vilja hoppa ihop och isär. Jag vill bara bli frisk nu, frisk och kry, sova tungt om nätterna, fri från hosta som skär, fri från värk här och där. Ut och tycka om vill jag, njuta av naturen, hästarna och ljuden, träffa vänner och dansa genom nätter. Vi vet nog inte hur bra vi har det, friska kroppar som gör allt vi ber dem om, dansa, springa, hoppa, svänga om. Tänk om livet alltid skulle vara såhär, ligga i sängen, hosta som skär, tankar som drar ner en till botten, röra sig och tappa takten, falla ihop, inte kunna, inte vilja, inte veta. Hemska verklighet, jag är glad att jag har en bättre än jag vet. Och jag vill ha den tillbaks nu, släpp mig ut, låt mig slippa mardrömmar och raspiga ljud, låt mig andas på riktigt. Jag vill ut!

Kommentarer
Postat av: Jolly

mysbild. Bra, för jag räknar med dig, det lutar åt 24:e ganska så tungt nu som sagt. Har jag sagt det? Jag minns ingenting :) Men okej, har du aldrig testat sushi? Även om man inte har ätit det vet man nog ifall man kommer gilla det eller inte, det är så speciellt. Man äter ju vegetarisk förstås. Men vi kan ju köpa tapas eller något någon dag och ha myskväll? När jag har fått lite extrapengar. Ett extrajobb vore super, då har jag en lägenhet som jag ska fixa. Vet du något? Det skulle räcka med kanske två dagar i veckan eller så, jag är jättedesperat.

2009-10-06 @ 12:25:52
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar nästan lite vårig, såhär på hösten. Fast du kanske bara har höstenergi^^



Jag önskar lite att jag blev sjuk, så att jag kunde bli frisk igen och bli hungrig som du. Och så är det rätt mysigt att va lite sjuk på hösten.. om man är lagom sjuk. Du blir nog frisk snart. Keep the eyes on the prize, dude!

2009-10-06 @ 23:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0