Dreamer

See if I can pass by that waiting hand,
if I can pass by that wondering man.
If I can leave to get one,
see that it all make sense pretty soon.

Jag förundras över både det ena och andra som så många gånger förr. Ett tag kände jag mig hel, obrytbar, ett med mig själv och världen. Sen kom chocken och besvikelsen, fast på ett sätt som inte brukar vara. Svartsjuka kanske. Att någon har någon annan, kanske på en plats jag varit, eller borde varit. Min hjärna tog ett skutt bakåt och slog allt ur balans. Jag som hade fångat den i handen där under yoga passet. Men så är det nog med det mesta. Eller inte. Jag förundras över att man inte känner i vissa situationer men i andra. Att det kan kännas så fel på ett sådär ovänligt sätt. Varför får någon annan, men inte jag? Skitsamma, det är bara att glömma. Tränga ut allt ur huvudet, samla tankarna. Det behöver egentligen inte betyda någonting. Ingenting.

Den här veckan har gått fort fast den kännts som världens längsta. Kanske var den här morgonen veckans bästa hur som helst. Jag fick ett väldigt fint sms 6.43 vilket gjorde min dag. Jag sög in de fina orden och har nog svävat som på moln till och från sen dess. Fint. Att komma ut i friska luften mellan fälten gjorde ingenting sämre direkt, allt med glädje gav både friheten, luften och kraften - precis vad som behövs för att få en bra start på dagen. Och så de där skallen, som först känns lite som en fråga: vad gör du här? Men som sedan övergår i tacksamhet och viftande på svansen, gnällande för att man fokuserar på annat och inte har allt intresse riktat mot leken. Så kommer leendet. Men det är inte bara morgonen som skänkt leenden, Joline skänkte ett och annat också, härligt att få dela dem. Precis som alla promenader som blivit den här veckan, alla kreativa tankar och idéer har nog gett mig lite liv igen. Jo, sen att jag får diskutera konst på filosofi seminariet och skriva om astrologi och stress gör ju inget sämre. Snarare tvärtom. Allting ger något även om inget kan ge allt.

Kommentarer
Postat av: Joline.

Kimis, jag kom inte åt datorn, men, det är ju redan idag nu, så om det kanske går för sig att höras någon gång på eftermiddagen och kolla lite? Vad sägs om det? (: <3 Förresten var du med, i mitt hjärta, och jag tänkte på dig.

2009-11-14 @ 02:58:32
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0