Worrying Kind

Words I like to break 'em
Words I like to shake 'em
Shake them from my troublesome mind

Men idag är det minsann inte bara ord, det är allt, jag vill spruta ur mig allt, både glädje och sorg, förvirring, stolthet, rädsla, stress. Alla möjliga knasiga känslor som fyller mig. Men jag tror jag lägger på locket, sparar glädjen inombords för den är så fantastisk, man blir som förbytt, en ny människa. Från att vara en rädd liten skit som oroar sig för precis allt, inser man att allting handlar om hur man själv väljer att se på saken. I vilken roll man sätter sig, hur man väljer att agera. Om man tillåter sig att lyssna på sig själv eller inte, kommer med dåliga ursäkter och lögner. Det är förvånansvärt enkelt att ljuga för sig själv, jo, tro mig, nu efteråt är det så himla lätt att se alla lögner man präntat in i skallen och gjort till solklar sanning. Så stark att andras ord inte haft någon betydelse i fråga att bryta ner allt. Jag kan knappt förstå det. Men nu är det glädje och otrolig lättnad att jag kommit över den tröskeln, att jag lärt mig svälja min stolthet och faktiskt har lärt mig att förlåta. Men mest glad är jag nog över att jag lyckats göra samhällsprovet som jag gått och våndats över så länge, tagit tag i skolarbetet från rötterna och verkligen vill göra något bra av de sista veckorna i skolan, att jag vill lära mig.

Men sen finns det en sak till, som är ännu mera glädjande, som jag skulle kunna spruta ut som en stor lyckofontän över er! Är ni beredda? Mats, min kära vän tyckte jag skulle vara med på fotomarathon, och det ska jag! Jag är anmäld, har kamera & inspiration i beredskap, för tisdag den 19 då jävlar ska vi ha kul, så underbart kul! Åh, att ha så mycket att se fram emot är det bästa, jag älskar det. Tack Mats! (fast detta kräver ännu mer att jag fixar allt skolarbete osv i tid, för än vet jag inte om jag måste ta ledig eller ej, men har man något att se fram emot blir det så mycket lättare)

Åh, det händer så mycket nu. Hästar, Dansuppvisning, uppsala, kusin tar konfirmation, fotomarathonet, köpenhamn, 4 veckor till sommarlov och ännu fler resor!  Jag vet inte hur jag ska tackla det, jag är frisk, pigg och glad, mår bra!  Det känns så ovanligt, obehagligt på något sätt ^^
Men jag känner också att jag borde försöka prata med Maria och Johanna, för allas skull, och för att jag inte menade något elakt alls med det jag skrev och inte vill mista er vänskap för ett dumt yttrande som kom ur luften rakt in i bloggen. <3

Kommentarer
Postat av: Mats

Awww så snäll du är :D det var så lite ^^



Ja det är en tisdag ^^

Och det är ju tänkt att man ska vara uppe tills nästa dag då folk kommer till skolan till utställningen som vi har färdigt tills dess.



Fottar hela tisdagen och onsdag morgon redigerar man bilder och fixar och skriver ut i fottopapper för utställningen på onsdag morgon för hela skolan :D



Plus att det blir en massa mys som att något litet band spelar eller så kanske vi tar oss en pizza m.m

vet inte om skolan betalade maten, men det e ju bra om du kan ta med dig en hundring ;) det gör jag ^^





Men det viktigaste av allt, Att ha kul!

2009-05-06 @ 23:14:44
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0