Konfettiregn

Jorden snurrade min vän
rymden var vår himmelsäng
Vi blev barn på nytt igen


Nu har jag återvänt från Danmark, det är mysigt med stadsliv, främlingar, språk, strandvägar, konst, tivolin, vatten, marathonlöpare och öde vandrarhem. Shoppinggator har vandrats utan större framgång på klädfronten, mat har ätits så det räcker för år, promenader har förgyllt dagarna, gata upp och ner med kartläsning och hotell-letande. Tivoli nostalgi väckts, som avslutades i virrvlande med syster i högan sky. Men pricken över i:et kanske var dagens tur till Louisiana, konstutställningar och biltur på strandvägen, längs otroligt vackra hus, mer palatsliknande och magnifika än mycket annat. En helt klart värd helg med familjen, glädje, långa bilturer och missuppfattningar när man tenderar att prata flera språk på samma gång. 

Den här veckan får ett stort plus på nöjjes och nytta fronten! Allt som har bidragit till att göra den har förtjänat en värmande tanke, för den har stärkt mig, om inte annat så har den gjort mig glad, mätt och gett kreativ njutning samt en hel del nya idéer och inspiration. Det är sådant jag uppskattar när man försvunnit in i vardagens ljumma dunkel, utan minsta lust. Men nu har jag lust, energi och glädje, tack! 

And sometimes you always want what you can't have. 
But I've had one part of my wishes, and for today that's enough.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0