All You Deliver

On the verge of ruin
You'll see it all clear
How steep the fall is
How long the way back is
On the verge of success
It's all white and fluffy
Horizons are blurred
By the time you reach your goal
Tongues will be twisted
To the point where you'll lose track of your soul
Distorted pictures is all you deliver


   Det är mycket på gång, saker som passerar obemärkt, fast med full medvetenhet. Jag är inte stressad, jag har lärt mig att det när jag blir stressad hinner jag inte med, det går mycket bättre att behålla lugnet och ta en sak i taget.
   Det finns egentligen ingenting att förlora, man kan bara vinna genom att försöka. Misslyckas man har man ju bara något nytt att lära av, inte sant? Och man misslyckas inte för att man inte vinner, det finns alltid en andraplats, en andra chans. Den förtjänar alla, även om man kanske hade hoppats på något bättre, suktat så länge, drömt i år.
   Förväntningar är som gjorda att slås i spillror, det känns rätt tragiskt för det är nog det jag byggt hela min värld på, men tanken på det fick mig att inse att det då måste finnas andra sätt att värdesätta livet, andra sätt att ta sig framåt. Nuet, kanske har det svaret. Det var vad jag läste i den där boken hur som helst, den har nog mycket att lära mig, eller jag mycket att lära av den.

Don't forget there is always more than one way
Doesn't matter of what it's about
You always got a choise to make!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0