You're with me

Har ni tänkt på hur mycket ett litet ord kan orsaka i fel sammanhang? Det har jag, men jag kan hur som helst inte komma till det klara med vad som är rätt att använda när, eller varför man över huvudtaget kan missuppfatta något som kommer rakt inifrån hjärtat i största välmening. Kan ni? Fast å andra sidan kan de ju också leda till minst lika mycket gott, det kanske är den mest logiska förklaringen till allt, utan att jag kan se den.

Den här helgens utflykter och promenader har gjort gott, godare än andra delar. Men framför allt de få minuter jag spenderade med en fin vän idag, nej föresten, två fina vänner. En fyrbent och en som gör mig så otroligt imponerad och stolt. Som trots att världens största förvirring råder utesluter allt annat och bara fokuserar på att ta allting i ett svep rakt framåt och sprider blandade känslor, men mest av allt en otrolig lättnad tror jag. Att se hur du bara tar allt med fullt lugn och maximal kontroll, det gör mig så glad, så stark. Det gav så otroligt mycket konstigt nog, för det handlar inte ens om samma situation, ändå kom en hel del på sitt klara idag tack vare dig.

Engelska läsandet går trögt, men jag har tagit mig igenom ytterligare ett par kapitel och innan dagen är slut hoppas jag att boken är utläst, annars kan det bli bekymmer. Och sånna försöker vi göra allt för att undvika. Även läsa ut engelskaböcker med alldeles för många sidor. 380 stycken, närmare exakt.

Men så kan jag inte låta bli att tänka på att våren är nära, Mp3 ska laddas full med vårglad musik, jag ska samla energi och försöka sprida kärlek. Maybe this is something for us, to take notice of, every day.


Kommentarer
Postat av: ELIN

ja, nästa helg borde funka! vi kan ju höras av i veckan! :D

2009-03-08 @ 16:36:31
URL: http://myheartshapedbox.blogg.se/
Postat av: Johanna

OOOMMMM de blir utgång den 28:e :D! SÅKLART DE BLIR DET! hihihihi

2009-03-08 @ 16:40:29
URL: http://johaannak.blogg.se/
Postat av: Mary

Du är bra du Kim, väldans bra faktiskt! Kan inte tacka nog för alla fina ord och hjälp idag, du är fantastisk :> & du, allt kommer att lösa sig för dig med. du kommer hinna med boken och allt annat, om man bara låter det ta sin tid hur dumt det än låter. en sak i taget, det är så man får se det. glöm aldrig att du betyder massamassa för mig! <3

2009-03-08 @ 19:17:06
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0