Snö

Och hungern den sitter i rösten
inte i magen
därför är vi tysta om saken
och det är så
det är så

 
 

Det är så tyst, det lyser i färger, blått, rött, gult, grönt, lila, vitt, och så blir det mörkt, tonerna tar mig in i världar av drömmar, skapar lugn inombords, intstrumenten spelas, så fint så fint. Stämningen är magisk, kvällen är magisk. Och där framför oss på scenen står hon i sin blus så vit, med en kjol i svart och randiga tights, söt som socker och änglalik, jag tror jag drömmer. Men så når tonerna ut från hennes läppar och fångar mig i någonstans, allt lättas upp emellanåt, det är lite som en gåta, en saga. Det är svårt att ta på, men det finns där om man bara föreställer sig och släpper allt annat. Vackert var det, och jag blev glad, så otroligt lättad.
           


Kommentarer
Postat av: Mats

Älskade Laleh! :D



hon är så bra!!!

2009-03-06 @ 22:08:52
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0