Is this the life

you ask me about the future and what I think it'll bring
I freeze up and can't think of a single thing

Världens alla bekymmer lämnar min hjärna, försvinner ut ur min kropp när jag står där och hoppar bland musik, skrik, svett, glädje, tårar, öl och glassplitter. Tankar på förflutet och framtid finns inte, det är bara nuet, det viktigaste är att skrika högst, vara gladast, och hålla koll på vart folkvågen tar vägen så man inte ramlar omkull av allt tryck. Och så musiken förståss, där står jag och suger in glädjen som en liten svamp, härligt är det. Och Hives kunde inte ha varit mycket bättre, eller det kanske de kan, man fick helt klart mersmak, men nu ska det få smälta in och fylla mig ett tag framöver. För det här är glädje, riktig glädje.

Vardagsmat är inget för mig längre, att göra saker utan insats, det är som om jag glömt bort vad som betyder något. Men nu, nu ska jag försöka prioritera glädje och mitt eget välmående. Gå in för att lära mig nya saker och hitta min plats, för det är glädje, styrka, vänner och speciella händelser som behövs. Kanske har jag saknat för mycket, grubblat över framtiden för mycket, så mycket att jag glömt bort mig själv, alla andra som betyder något och vad som är viktigt. Varför har ingen kommit och slagit mig på käften? Gett mig en spark i baken och sagt, Kim vart är du påväg? Kanske hade det räckt. Men jag kräver ingenting av er, men jag önskar mig glädje, sällskap och lite stöd då och då. Men framförallt att ni säger till mig när jag är en dålig vän och blir alldeles för upptagen, för en timme i veckan med vännerna borde man hinna, annars är man ingen människa!

Så ge mig en förtjusande glädjerik födelsedag så är jag glad, för det är dom där små glädjestunderna man minns när allting förändras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0