Get up

Upp ur sängen, på ett alldeles för bra humör!
Jippii jag är frisk tänkte jag och skuttade helt obekymrad ur sängen.
Kommer ut i köket och ska säga godmorgon då jag upptäcker till min stora fasa att stämbanden blivit drabbade, det enda som kommer ur min mun är ett hest gurglande ljud. Mysigt. Det var den glädjen. Fast är det inte rätt sexigt med superhes röst säger min hjärna till mig och jag går bekymmerlöst vidare på den vanliga morgonstigen.
Tills jag kommer på mig själv med att inte ha pluggat fullt så mycket på engelskan till idag som jag kanske borde ha gjort, då vi faktiskt har prov. Vilket förövrigt numera känns väldigt ovanligt, det är nästan så jag glömt bort hur det känns. Underligt, men sant. Bäst att sätta näsan i engelskapappren de närmaste timmarna, men först får det bli en upppiggande dusch!

Gårdagen blev förövrigt nästan för bra för att vara sann, målande, gitarrspel och en välbehövlig tur i naturen! Geggigt och blött men frisk luft till tusen, havsvindar och vågsus.

Angående veckan säger jag som Classe: " ibland måste man vara sjuk för att få något gjort" (han kanske inte riktigt utryckte det så, men aja) Det har iaf blivit endel småpysslande, när orken har varit framme. Städning av både garderob och lägenhet, målande och gitarrspelande för fulla muggar, sommarjobbssök, alldeles för många timmar sömn (fast det hör väl till när man har feber?) och alldeles för lite plugg. (är man sjuk så är man, då ska man inte plugga) trots detta har jag iaf fått ca 60 sidor av 380 lästa i min inte alls för roliga engelska bok från år 1906 :/ Det ska gå bra, det är en hel helg tills boksamtalen sätter fart :S Så nu vet ni vad jag gör i helgen förutom att vara ute i naturen och njuta av att våren är här! och alla dessa timmar i stallet jag måste ta ifatt för dessa två allt för snabbt passerande veckor.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0