The heart of life

No, it won't all go the way, it should
But I know the heart of life is good

Den där mysiga, jag-vill-inte-krypa-ur-täcket känslan vill liksom inte lämna mig, allra helst skulle jag bara bara vilja krypa ner under täcket och sova vidare. Drömma om allt gott, segla iväg på öppna hav med solen i ögonen och saltstänken i nacken. Men jag vet att det egentligen bara är idag kvar, en ynka liten matteuppgift, sen är det så gott som färdigt för sommarlov.

Fast mest funderar jag nog på vart allt försvann, de där delarna hos en själv som man tyckte om och var rädd att andra skulle bryta ner, dom man skulle få skämmas för att de var lite annorlunda. Men om man tycker om något borde man väl förstärka det, vad är det som är så fel med att gilla saker hos sig själv egentligen? Det borde ju bara vara positivt. För visst är det tråkigt när man tappar sådant som man alltid har värderat högt. Det tycker jag i vilket fall, så i sommar ska jag jobba på att plocka upp dem, hitta tillbaka - fast tänka framåt. Men mest av allt ska jag uppskatta nuet, för det blir mycket lättare om man lever för ett ögonblick i taget, man slipper stressen av allt man ska hinna och måste klara av. Världen blir liksom lite mer harmonisk, och det tycker jag är fint, man orkar vara lite gladare och sånt smittar ju av sig har jag hört.

So give it to me, I wanna make you smile.
What if I could save it forever baby, than I should.
Cause you're looking so good, with that happy face on.

Kommentarer
Postat av: joliner

Jarevare :) Jo, jag tänker på skorna varje dag, de är också fina. Vi får se till att fixat, hur tycker du? Det är väl lov nuva?

2009-06-05 @ 11:20:18
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: joliner

Det är så svårt att bestämma saker när man inte är upptagen med annat :P Men, vi kommer säkert ha lite förfest här om vi ska ut någon dag, eller så försöker vi springa förbi varandra på något sätt så att du får skorna! Jag får nästan betala ränta nu! Gud, vad svårt det ska vara, fast det är så enkelt <3 :)

2009-06-08 @ 10:50:10
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0