Ask me anything

Right, wrong, what to do
Someday it will come to you


I've got nothing to say

Färg, ge mig färg, kontraster, krummilurer, konturer.
Färg, måla min värld, i rött och gult, med konstiga figurer.
Färg, vänd upp och ner på allt, ge allt kallt en gnutta varmt.

Kanske blir jag nöjd för en gång skull, kanske blir det riktigt bra, vi får väl se. Det är hur som helst en elefant, och det säger väl det mesta. Jag tycker om elefanter väldigt mycket, vet inte riktigt varför, men jag har alltid gjort det. Jag minns såväl när jag tjatade på mamma om att jag ville ha en elefant i trädgården, men senare kom på mig själv och berättade att det inte skulle kunna gå att ta sig ut och vara i trädgården - för det skulle bli sånna högar. Jo, jag hade mycket att tänka på redan när jag var liten. Underligt.

Nu tänker jag mest på att försöka bli frisk igen, det är lite skrämmande hur ofta jag faktiskt lyckas dra på mig virus och andra konstigheter. Nu får det vara slut med sånt. Förövrigt funderar jag väl ganska mycket på allt. Mina kära vänner försöker planera midsommar och jag är helt passiv, nästan lite lam, för jag vet inte vad jag vill - och det jag vill är som vanligt näst intill omöjligt. Kanske hoppas jag på att båten ska vara klar snarast, så det kan bli en tur ut på vattnet, in bland öarna och friden. Det skulle vara rätt skönt.
Avslutningshoppning, minnen, musik, resor, betyg, livet i allmänhet, allt kretsar som i cirklar bilder otydliga mönster, vilka skulle kunna bli rätt fina på en vägg eller något. Vi får väl se vad som kan tänkas ske.

Jo, jag funderar på att klippa mitt hår med. Det är bara slitet och jobbigt, och inte alls så sommarfint som jag skulle vilja ha det. Vi får väl se hur dagen sköter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0