Äppelöga

Säg är det inte fint med gröna blad och lila syrenbuskar, när äppelblommorna knoppar och humlorna börjar surra. Det luktar vår, regnblöt asfalt och solskens lyckan sprider sig. Det är lite lagom fint sådär. Musik blev det i mina högtalare, fina små singer/songwriter melodier som man fastnar i, fångas av och som skapar inspiration. Det är lite så det ska vara om kvällarna tycker jag, att man kan sitta och drömma om allt och inget. Vara lättad över att dagen är avklarad och att det mesta har gått vägen trots att det inte alls blev som man tänkt sig först när man öppnade ögonen. Men nu ska jag fortsätta njuta, lägga mig ovanpå täcket och drömma mig iväg, eller kanske fånga en gitarr och spela en visa, kanske se en film, det är en mysig romantisk på tv imorgon hör jag hört, kanske ser jag den då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0