Memories

As you know
We are here for changes
You must be caught to see
It's the heart that imprisons
But if you're caught
You're not free

Det kommer dagar när man ser sig själv, från alla sidor, genom alla år som gått, eller som ska komma. Vad har man upplevt, sagt, gjort, sett, hört, delat, hemlighållt, hur kommer framtiden se ut, blir det si eller så. Varför funderar jag? Vill leva här och nu, men på något sett verkar det som allt eller inget har blivit på ett vis tidigare för att jag inte ska göra om det igen, ändå upprepas misstag, känslor och tankar. Kan man plocka ner stjärnor och bevara dem som bilder, som minnen man samlat. På något sätt har de kommit att betyda väldigt mycket den senaste tiden, hela tiden rullar de som en film på repeat framför mitt inre, och jag blir inte klok på varför. Tänk att bara få släppa ut allt, skapa en helt ny värld. Jag vill dagdrömma sådär som på mattelektionerna i högstadiet, det var fina dagar, i vilket fall i drömmarnas världar. Det var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0