Ifall hela världen är för stor för mig

Är i vilket fall bussåkande till frankrike, genom belgien, tyskland och danmark mer än tillräckligt. Vi gick mycket, varmt och skönt var det, svettigt med andra ord, mycket skratt, volleyboll och fotboll på kvällarna, kyrkor och andra sevärdheter, nya människor, glada ansikten, delad sorg och smärta.    Lite av varje helt enkelt. Men så fint, det lilla, enkelheten kan betyda mycket mer än allt det där andra, all denna extra kuriosa vi smetar in i vardagen som inte alls är nödvändig för att uppskatta sig själv och livet. Nej, nu har man vandrat mot ett mål varje dag, med ryggsäck där endast det nödvändigaste funnits, boendet har varit enkelt, men det har funnits dusch, toalett och mat, alldeles tillräckligt visade det sig. Och alla tankar och känslor som har väckts under vandringen, bönerna och samtalen är många och jobbiga, men nog så nyttiga.   
Ändå uppskattar man att komma hem, vill leva sådär fint och praktiskt som det faktiskt är, men då är det bara att packa upp, tvätta och så packa ner allt igen, för imorgon bär det av med bil till danmark, för en veckas semestrande med familjen, då ska jag utforska allt vad sandstränder, kanoter, islandshästar, cyklar, bandande, danska frukostar och allt annat var det lilla, men mycket trevligt grötiga landet har att erbjuda.    Bara jag slipper baguetter och kalaspuffar är jag nöjd! För det har det funnits på tok för mycket av i frankrike, även om det mesta var fint. Bilder kommer senare!    Så passa på att njut av sommarvärmen här hemma nu, jag saknar er, men man får ta en sak i taget, och jag har insett att ju längre man är ifrån det som betyder mycket, desto mer kommer det att betyda och desto mer saknar man det faktiskt. Ta hand om er, puss från er resande vän.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som du haft det bra på vandringen :) Ha det bra i Danmark nu! När du kommer hem sen måste vi ses :) <3

2009-07-05 @ 16:38:03
URL: http://johaannak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0