Faller

Min lust är fri, men min frihet är bakom galler
Res med mig
Till ett annat land
För vi faller, faller, faller
Jag faller, faller, faller

Det regnar, blåser kallt och man vill rugga ihop sig, packa in sig och njuta av värmen från allt som går. Kanske var det vad jag funderade på där jag satt på min cykel rullandes runt hörnet som kom att ge mig den största chocken och nära döden upplevelse på väldigt länge. En bildörr i en cykel, ett styre i bröstet, pang. Men efter några minuters återhämtning och konstaterande att andning fungerar, det inte blöder och inget är brutet tog jag mig hem på skakiga ben med min cykel under mig. Lustig dag, mycket som händer, många känslor. Och så en rad timmars shopping med min vän Milla, som var höjdåunkten, mycket trevligt!
Resten tar vi en annan dag, jag tror jag beger mig ut till landet och tryggheten igen, det jobbigaste att brottas med där är ormen, myggen och sniglarna, men jag tror vi kommer rätt bra överens om var och en håller sig till sitt. Jag instängd med mina färger och tankar, de utomhus i det gröna och fria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0