Tanken som räknas

Mitt val av present kändes inte fullständigt, vi har trots allt känt varandra i 18 år nu, det är värt något ordentligt. Något oförglömligt, något fint, något man vill minnas och glädjas åt eller av. Men vad kan det vara?
Turen på stan som skulle gå till att leta efter en present till värdinnan ikväll, golvlampa i gammal stil och väska åt pappsen, slutade i hysteriska tankar om den perfekta presenten. Men vad är det?

Ljus, dofter i olika former, kokböcker, choklad, tekopp, böcker av andra slag, tavlor, skiva, något eget ihopknapat, en upplevelse, teater, bio, konsert, bubbelbad, badbomber, smycken, allt möjligt har passerat min näthinna de senaste timmarna, men inget, ingenting känns helt komplett. Så vad gör jag? Fortsätter virra runt ett tag till, för att sedan bege mig hem alldeles tomhänt. Ingen lampa, ingen väska, ingen perfekt present. Ångest ja! Fler idéer ja, det virrar av dom. Och kanske, kanske har jag kommit på det, men kanske kanske inser jag snart att det också är alldeles fel? Vi får väl se. Det är trots allt 7 dagar kvar tills hon anländer till Sverige, men idag är den stora dagen, och jag skäms lite över att inte ha hittat något för dagen i ära.

Och för mer onödig information kan jag säga att jag var helt slut igår efter turen hos Ronaldo och Finn, som inte alls blev någon uteritt, utan ett humördödande pass i paddocken, fast det var nog så det skulle vara, bättre lycka nästa gång. När jag kom hem somnade jag i soffan efter en mycket behövlig måltid och en varm dusch. Ni förstår säkert resten själva, ingen hårinpackning eller ansiktsmask som det var tänkt, inget bak, men en hel massa ljus och mys i ensamheten med film blev det. Innan jag så sött hade somnat i soffan när my parents återvände hem efter Dolphins seger i basketen.

Värd dag, helt klart. Mycket tankar och idéer flyger igenom mitt huvud för tillfället, det är spännande, kanske rent av utvecklande. Idag kom det hem en mycket glad lillasyster med en ännu mera solbränd pojkvän och berättade om både det ena och andra om något som verkar som mitt nästa mål i livet. THAILAND, sol och elefantridning. Fusk.

Nu ska jag måla. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0