Love and unity

Ta mig till kärlek, ta mig till dans, ge mig något som tar mig någonstans

Det finns ingenting som passar bättre än håkan i vissa lägen, ändå bäddar jag in öronen allt vad de kan tänkas tåla, nya upplevelser på flera håll. Det är som att vandra ensam i staden om kvällen, man vet aldrig vad som kan tänkas hända. Något inut mig tycker om den magin, mörket som omsluter än och tar en med till allt och inget. Det är som att drömma, man flyttar sig från en plats till en annan på bara ett fåtal sekunder, det är en för stor del av min verklighet. Men rätt så skönt ibland, fast vissa gånger kan det hända sig att man tar de vägarna när det inte riktigt passar sig och man slutar i det förvirrade träsket utan vetskap om vart man ska vända sig. Då lägger sig ångesten som grädden på moset och man lovar sig själv att hålla sig till den "verkliga" verkligheten nästa gång. Men lyckas man? Nej, inte alltid. Drömmar kan ge så mycket mer, man kan få precis vad man vill, man slipper alla tvång och tvivel. Jag vet varför jag är en drömmare. Men det är nog tur samtidigt att jag är något nyfiken, har ögon och öron öppna mer än man kan tänkas tro, för på så sätt tar man till sig och lär sig mycket, nästan hela tiden. Man blir rikare på liv, och det är en ganska häftig känsla. Pröva.

Inatt har john blund varit hos mig, det känns underbart att vara utvilad och redo för en ny dag. Som börjades med sång för Markus, havregrynsgröt och träning. Den ni, något att fundera på. Nu är det snart dags för skola, sen blir det till att motionera med Rolle idag igen, han är otroligt pigg ^^ vi får göra vårat bästa nu tills milla kommer hem, så slipper vi skämmas. Men det är rätt skönt att ha något som får en att göra dagarna vettiga.

And I will keep moving forwards, thanks to you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0