Thinking out loud

vad vore väl en resa till varmare breddgrader? jo, som grädden på moset, det skulle sitta så underbart fint. att bara vandra omkring halvnaken i den varma solen, äta frukter och dricka paraplydrinkar, bada i det salta havet, vandra i djungeln, studera djurens beteenden, sitta i midnattssolen och lyssna på vågorna, läsa böcker på stranden, träffa nya människor som inte har ett dugg med sverige att göra. jo,det är vad jag önskar mig mest just nu.


att försöka uppskatta något som bara skär och skär, blir tyngre och tyngre, med alla dessa fördomar och vridna syner på allt. nej, det är absolut ingenting som fungerar mitt i all stress. alla små näst intill minimala problem som fyller mig med något som bara vill etsa sig fast. jag har fått nog av att bära upp allt, det blir bara tyngre och det hjälper inte en själv att komma någonstans alls faktiskt. rätt sorligt om jag får säga det själv.

men alla drömmar då? och de i ens närhet som faktiskt bryr sig, vad gör man med dem? stunder som den igår kväll glömmer man inte i första taget, att något så litet kan betyda så mycket. det känns bra, förutom att min hals är om möjligt ännu värre idag. jag som bara vill må bra och göra gott, lyckas alltid skapa fel och bli sjuk. idiotiskt är det. ge mig något lyckligt som jag kan leva på ett tag, det behövs verkligen. men jag ska försöka få ändan ur vagnen och göra något vettigt idag, även om sängen var mycket skönare än på länge.


Kommentarer
Postat av: Mary

det vär jättetrevligt igår, och jag har nästan lite dåligt samvete för att det var så länge sen vi sågs innan. igår var nog precis vad jag behövde! jag sak nog attans damma av min gitarr nu i dagarna och börja spela lite, så att den där vårdagen med picknick korgen faktiskt kan bestå av två gitarrer så småningom :) och vi får hoppas att rösterna är bättre då, för min hals säger nej idag den med. vi ses i stallet sen. puss <3

2009-02-07 @ 11:19:20
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0