Runaway

Utan dig vore jag en liten lort. Ingenting förutom en smutsig liten skit som ingen brydde sig om. Det är tur att jag har dig. Det ger i vilket fall som helst lite värme och glädje. Lite hopp om livet.
Till skillnad från snö och blask och all annan skit man bär inom sig, den som ingen ser eller hör. Jag tvivlar på att livet har en mening, det är bara så det är. Jag ska försöka finna glädjen, kanske att jag någon gång till våren orkar ta tag i allt och rusta upp mitt liv. Men nu känns det blekt och overkligt. Det är nog så med vintern, ruskar om en och drar ner en. Som att dränka sig i en snödriva, när snön smältar tinar man igen och är redo för att börja om på nytt. Som alla andra år, som alla andra gånger. Då är man ingen liten lort längre, då är man en liten knopp som växer och slår ut i blomm. Spritter av glädje och lever livet. Jag vill blomma nu. Idag. Ikväll. Inatt.

Kommentarer
Postat av: Jo.

du blommar alltid i mina ögon Kimoz <3 God Jul på dig, ledsen att jag inte har svarat på sms och så...jag har varit lite upptagen med att må sådär. Det känns lite bättre nu. Hoppas din jul har varit fin, vi ska fira lite någon kväll du och jag också...och kanske någon mer? Bestämmer jag nu. (:

2009-12-27 @ 00:46:25
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Jo.

Okej, då får kanske du säga när det passar dig? Eftersom jag inte vet så mycket om omständigheter och sådära. Bara det blir av, och det ska det, minsann! Prata med mig om du behöver, okej plutt? <3

2009-12-28 @ 10:08:33
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0