Don't Panic

Oh, we're sinking like stones,
All that we fought for,
All those places we've gone,
All of us are done for.

Tillåt mig att gnälla lite och vara lite nedstämd, jag har nämligen lyckats bli sjuk. Sådär så man måste använda alla krafter man har för att utföra minsta lilla rörelse och det krävs dubbla tröjor och täcke för att hålla värmen. Typiskt eftersom det kan vara de viktigaste dagarna i mitt liv vad gäller skolarbeten osv. Det är nära nu, allt det sista ska lämnas in innan det blir jullov, det sista jullovet. Projektarbetet ska vara färdigt imorgon och ja, det är väl så gott som klart, men lite småpyssel finns det allt att göra, sen är det bara utställningsveckan kvar, men det kommer först efter jul. Spännande och läskigt.

Hur som helst blev den Lördag som inte var den bästa början till helg, en bra och glädjerik dag. Frågan är om jag har skrattat sådär mycket på länge. Kanske finns ett skäl till en del av fnittret och resten var bara överdrivet eller ett sätt att andas ut och släppa på lite spänningar. Skulle behövas en sådan paus varje dag, för kanske är det stressen som orsakat allt gnäll och virusen som rör sig i min kropp.

Det ska i vilket fall som helst bli skönt att vara ledig, få tid att rensa tankar, förnya garderoben, göra det där man inte hinner i vardagen och flyga en tur till London. Jo, minsann, det kan nog bli fint. Och snö har vi ju fått, kanske stannar den till julafton? Det ger ju lite stämning, jag är så dålig på det där med julpynt, har tomtefobi och hela köret, men lite fler ljus blir det nog tända och har jag bara fått mitt julbak är jag nöjd. Men stämningen är inte total förän granen står på plats och familjen är samlad.

Kommentarer
Postat av: Joline.

Åh stackars lilla hjärtat, krya på dig så ruskigt mycket! Även om du är gnällig så vet jag att du lyckas göra ditt tiptop-bästa av allting, man måste ju se förhållande som råder och acceptera att man inte kan stå på tårna hela tiden (kul uttryck där må jag säga(;). Hur har du det nästa vecka? Är det mycket planer redan? Glöm inte bort lilla mig och lilla Linköping <3

2009-12-17 @ 10:29:19
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0