Att vänta


Tonerna för mig in i andra tider, andra tankar, en annan värld. Jag tror jag är ganska bra på att drömma mig iväg, och bättre blir man ju mer man tränar sägs det. Idag har jag lyckats med något jag tränat på ett tag, det känns bra! Jag töltade i nästan en timme, bara för att det gick så bra och vi fick in bästa flowet, härligt. Jag fick beröm och mera tacksamhet, det uppskattas när man hjälper någon annan, kul kul.
   Så for jag hem och gjorde mig lite fräsch, sen åkte jag till HR och mixtrade med ljus och musik till cirkusen, årets happening kanske, något annorlunda, men lite nostalgiskt ändå. Jag tror jag gjorde ett helt okej jobb, förfrös fingrar och tår som jag sedan tinade upp i bilen i väntan på syster. Skulle nästan vilja ha ett filmmarathon med alla cirkusfilmer, åtminstone de man själv medverkat i, eller de från de senare åren, för förr kollade vi ju igenom sånt regelbundet, men nu blir det aldrig av. Lite sorligt faktiskt. 
   Jag slängde över kameran på Maria, som gjorde ett bra jobb, för i ridhus, kyla och mörker är det svårt att fånga rörliga föremål på bild. Några användbara bilder blev det. Hoppas jag kan bita mig i tungan och göra klart mitt projekt såsmåningom. Ska försöka gå till expert imorgon, så får det bli. Både för körkortsfotot och en del andra bilder. Annars blir det väl aldrig av.
Hur som helst är det inte många dagar kvar i skolan innan lovet, det efterlängtade behövliga lovet. Och så knappt 20 dagar till julafton, 18 för att vara exakt. Jag har fått lite julstämning inombords, men borde kanske försöka skapa den runt omkring mig också, jag har ju iaf börjat rensa lite i alla lådor, inte med julsaker dock. Jag har lite fobi för tomtar osv, det får bli ljus och röda gardiner möjligtvis. Undrar varför det är så svårt att acceptera det traditionella, kanske för att det aldrig blir traditionellt här. Alltid är det något.
Men tack till Joline för gårdagens halvtraditionella julbakande, lussekatter blev det, med glögg och te, och så film och smygtittande i LW:s sångbok, en sådan önskar jag mig. Den var fin.


Kommentarer
Postat av: Joline.

Åh, men då måste jag ju smeta fast dig på mina lussebullar. Eller, jag lägger ju på dig efter smeten då, som hjärtan, fast sötare och smakar bättre <3

2009-12-06 @ 19:15:55
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Mat

Jag måste nog säga att jag är rätt bra på att drömma mig bort med, det brukar tränas på det rätt ofta^^



Kan inte du köpa julklappar med mig? Jag har inte kommit nån vart alls, och jag behöver smakråd! Nästan i varje fall..

2009-12-06 @ 19:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0