Uprising

Idag tog han 7 kotor igen, 3 bättre än sist, det är framsteg. Men det gör ont som satan nu. Värktabletter, värme, stretch och träning står på schemat framöver, bara att bita ihop, det gör ondast nu, sen avtar det förhoppningsvis med tiden. Jag kan hur som helst röra mig :D mycket bättre än på hela sommaren, kanske hela året, underbart känns det. Som om jag gått och blivit någon ny kropp, som strålar av glädje och vill smitta av mig på allt, mystiskt, magiskt.

Jag vill läsa en bra bok, sådär riktigt bra så man blir helt uppslukad av den, fastnar i en annan värld, bland drömmar och tankar, målar sig en bild av hur vackert omgivningarna, människorna och allt annat som utspelar sig är. Lite sådär så man vill sitta med gitarren plinka fram ett fint, kanske enformigt klingande ljud och skriva en finurlig text och bara njuta av att man kan när man vill. Men istället försöker jag trycka in all körteori som går i huvudet, måste få det klart någon gång. Nu börjar ångesten komma, för imorgon är det skola, har vi tur är det lugnt några veckor till i vilket fall, så teoridelarna hinner bli färdiga så man kan få skriva upp och slippa allt sen. Kanske kanske, jag håller en tumme eller två för allt just nu. Många tummar blir det, hjälp mig ni med, håll alla tummar ni hittar, så hjälps vi åt, skapar något gemensamt meditationssätt för att allt ska gå bra.

Kanske höjjs kraven en aning nu också, men det är ju upp till en själv egentligen, vill man kräva, prestera osv är det väl bara att göra det. Men punkt nummer ett för hösten, vintern och sista året måste nog ändå heta välmående. Jag vill träffa alla vänner, göra mysiga saker, stallpyssla, träna och vara ovanligt kreativ, liksom för att hålla mig själv vid liv vid sidan av, får inte bara gå in i pluggandet och bli fast där. Det har hänt förut och då blir allt så torrt och tråkigt, jag behöver lite färg!

Dreams flashing by, mind is open wide
I see it all, goes like floating rivers,
stormy water passing by.
Love of memories, all lost, but saved inside

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0