Stay Awake


Om det inte vore för att sömnen gjort sig påmint alldeles för tidigt, kanske vi hade sluppit tjurkärringen i tvättstugan imorse halv sju, då vi gick ner för att hämta upp den tvätt som fastnade i maskinen igår, då dessa stängs av klockan nio, för att man inte ska tvätta om nätterna. Vad tror dom att man är egentligen? Jo, ni förstod det hela rätt, jag somnade på tok allt för tidigt, innan nio, och nu känns det som om jag skulle behöva sova en sådär sjuttiofem timmar till, varenda liten muskel har myr-rus i sig och vill inte alls visa sig för omvärlden idag. Varför placerar dom mattelektionerna klockan 10.00, som första lektion? Det borde vara dödsstraff på det, näst intill, i vilket fall första veckan. Och så bamsehålen på sådär tre timmar, dödtid? Om vi har tur inte, för vi har ju rättskunskapen att roa oss med om vi vill. Fast jag ska nog bara gå ut och sätta mig och titta på vattnet, det vore fint. Jag behöver vatten, lugnt vatten, harmoni.
Mor är söt, kommer med nykokt vinbärssaft klockan åtta på morgonen, den uppskattades, kanske mest för sin underbart röda kärleksfulla färg (röda vinbär), men också för att jag vet att eftermiddagen skall gå till klädinköp och mys, det har nog aldrig hänt tidigare. Jo, så får jag inte glömma att köpa nya gitarrsträngar också, det är nästan det viktigaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0