How You Dug Your Own Grave

You turned me around
Away from myself
That was just how
You dug your own grave

Dina ögon får allting runtomkring att suddas ut, dina läppar rör sig, men jag hör inte orden som vill nå ut. Det låter för fint, smakar för salt, skär så djupt, vill inte ta in, vägrar lyssna och se, blunda, nej, dröm inte, glöm. Det finns ingen annan väg ut än att glömma, förvräng allt, vrid ut och in, ta inte in, inte ett enda litet ord till, inte ett leende, nej här är det slut. Vägen mynnar ut i ingenstans, det får bli irrande på stigar utan mål, bara jag kommer härifrån, ut, bort. Försvinna? Kan inte höra, inte se, vill inte känna, nej aldrig mer. Du gör för ont i mig.

Det är Maia som gäller ikväll, hope it be magic, i need it, en Maia kväll. Fast det känns ju inte längre lika speciellt, tårar för det, men vi kan ju alltid ha fint innan och göra något bra av det. Jag kanske sätter mig på ett tak, bara det inte regnar som igår, för då var det blött minsann, rakt igenom dygnsurt! Behöver se lite från andra vyer, ta mig till nya skyar, balans?

Och så var det ju det där med hundvaktande, hon är liten, vit och glad, vifftar på svansen och buffar på en för att man ska le och gulla lite, mysigt med sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0