Your Parents Livingroom

Egentligen ville jag som vanligt plocka ut en del av låten, men it would make it so strange, så ni får hela och välja delar själva.    Cause I'm thinking of such so much different things in the same time, you would think I'm crazy if I should explain.    Äsch, tyck och tro vad ni vill, för sanning tycks inte existera längre. Men mitt horoskop gjorde mig en aning bättre till mods: Även ett hjärta av guld kan få nog, och det kan du kanske uppleva. Du har inte förtjänat att bli hånad för din insats.    Kanske är det sånna små, fina och betydande meningar man behöver för att lära sig att acceptera sig själv. För just nu känns det som om jag släpper allt som har med omvärlden att göra, det är tungt nog att bära kroppen fylld med alla virus. Men efter superhett bad, vattenbad för ansiktet, päron på ansiktet, några doser nässpray och en kopp te kanske jag är redo att stå ut även idag. Men skola och idrott blir det nog inget tal om, får göra lite nytta hemifrån istället.

How do you choose your words -
That's where I judge your darling.
Where the attention comes from depends on how much I care.
And I do remember waking up with a headache in your parents' livingroom.

I remember those years, they're hard not to remember.
All the things you wrote then, I know them word by word,
But I don't remember playing your piano in your parents' livingroom.

Oh, so they say: Oh, shut up, will you!
It's so strange how much in life that changes you.
And I do remember waking up with a headache in your parents' livingroom.

A smell and a sound, a moving picture can take you back again.
And I, I don't know how to take it.
And you, you don't know how to spell it,
Yeah, you don't know how to spell it.

There's so much we need to say, there's so much to understand.
On my way home in the car you held my hand.
And I do remember sleeping in your house, on the floor,
With the dust in my eye.

Oh, so they say: Oh, shut up, will you!
There are so many secrets and I'm telling this one to you,
Turning back all the clocks and the memories from your parent's livingroom.

A smell and a sound, a moving picture can take you back again.
And you, you just know how to spell it.
And I, I don't know how to take it.

Kommentarer
Postat av: linneasundberg

jaaaa tack!

2009-04-15 @ 21:40:06
URL: http://linneaasundberg.blogg.se/
Postat av: Johan

Känner igen mig i det du skriver. Grymt jobbigt att känna så. Gillar låten, vad är det för någon?



"There's so much we need to say, there's so much to understand."



Ah, tack ska du ha! Mjo man börjar ju tröttna på alla bloggar om mode, spel osv. haha. Nja, fick lite choklad bara (: men jag äter inget annat godis än choklad så jag är nöjd! Synd bara att jag inte fick det i ett ägg.. :D

2009-04-15 @ 22:11:43
URL: http://juwhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0