Good and Bad

Ibland är det skönt att sitta upp länge, för man inser så mycket när man får samla tankarna i lugn och ro, i mörker. Efter några konversationer över msn med mina kära vänner har jag kommit fram till:
1) Jag vill åka tåg! Det är avkopplande att bara se allting utanför passera, jag blir lugn. Mest för att komma bort ett par timmar, upptäcka något nytt.
2) Jag behöver inspiration! Min fantasi är på botten, jag har all tid i världen, men gör absolut inte ett dugg av allt det jag skulle vilja. Dumt och skumt! Mer tid med kameran vore något.
3) Pengar skulle inte sitta fel, inte i någon form egentligen. För tänk vad man kan göra med och för dem egentligen. But still I believe in that: money can't make anyone happy! Fast kanske kanske, bara lite. Om så bara för ett ögonblick.
4) Jag borde tro på mig själv. Allra minst borde jag vara stolt och glad över allt jag faktiskt gör och står för. Fundera vidare på den vägen kanske.
5) Jag har varit ovanligt social de senaste veckorna, ett plus till mig! Jag vet inte om det eller våren har gjort mig gladast, men jag är påväg någonstans, hoppas det är framåt.
6) Att rida och vara hos hästarna ger oerhörd lycka! Jag har hittat tillbaka, efter att ha ridit X:et i måndags och idag kan jag inte göra annat än skratta eller gråta av glädje! Han är så underbart fin, jag gör allt jag kan för att komma tillbaka, och det har inte gått såhär bra sen, jag minns inte sist. Riktigt härligt. Det är värt allt slit och släp, man får fina muskler sägs det.
7) Sommarjobb? Inte på kolmården i vilket fall, tråkigt. Väntar på besked från övriga. Får leta vidare...
8) Vår, sol, musik +  cykel = glädje och frihet.
9) Håller tummarna för att renoveringen blir klar till nästa helg, för det börjar närma sig nu, bara lite färg, golv och lister + möblering klar, sen kanske jag kan flytta in! Närheten till naturen skulle inte sitta fel.
10) Jag borde ta upp kontakter jag tappat, eller i vilket fall de jag faktiskt saknar!

Ryggen repar sig, det är vår, jag har underbara vänner. Ja, visst finns det andra saker man önskar sig för ett perfekt liv, men just nu är det fullt tillräckligt egentligen. Om så bara de där små justeringarna skulle lyckas åtgärdas fram till sommaren, vore det mesta komplett. Den sover vi på tycker jag. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0