Like Glue

Känslor, dom är så många och röriga. Att jag aldrig kan förstå.
   Det har varit himla skönt med ledigt, fint väder - jag tror jag blivit solbränd idag, mina kinder svider. Jag skulle vilja ha en vecka till:  Att få måla ut bilder från huvudet, besöka hästen mer än på ofattbart länge, träffa underbart mysiga och omtyckta vänner, vara ute i naturen och känna frisk luft, höra ljuden, allt det som skapar lugnet och friheten inombords. Jo, det är klart man vill ha mer, inte vill man bära böcker, sitta instängd och plugga eller återgå till alla måsten nu, när vädret är så fint, varmt och glädjande att man vill spricka av glädje. När ryggen har repat sig och man har hittat trådar man tappat. Nej, uschalinge, då vill man vara bara leva!
   Fast nu vill jag nog mest sova, eller stirra rakt in i solen och försvinna ett tag. För trött blir man av att gå upp kl. 6 för att spendera 9 timmar i stallet, full rulle hela dagen. Snart ska vi ut och träffa vänner också, kan bli spännande och se hur länge det håller. Imorgon blir det påskmiddag med familjen, en hel del plugg och kanske lite nöje också, sånt som märks ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0