A Rush of Blood to the Head

They say start as you mean to go on
Start as you mean to go on

   Ut på landsvägar, bland grus och öppna fält, lantbygnader och gravstenar, djur och frihet. Över kullar, upp på berg, och rätt vad det var så hade jag övervunnit den höjdskräck jag alltid burit inom mig, vinklat upp för en oehört ostadig sprialtrappa och kunde se ut över hela staden. Vilken känsla. Det är imponerande vilket mod man kan fyllas av bara när någon tror på en och man inte hinner tänka efter själv.
   Tänk att bara få kasta sig ut, fångas av vinden och sväva som en fågel ut över allt. Det ser så lätt ut.
Men vad fint det är att se allt uppifrån, man känner sig så stor, nästan som i en film. Hör fotstegen från människorna som passerar förbi flera meter under en, barn som leker, någon som cyklar på avstånd.    Kanske var det vad som behövdes för att orka ta tag i allt och plocka upp styrkan igen. Jag känner mig piggare, näst intill frisk, det sitter lite kvar i musklerna, men kanske är det bara träningsvärk, eller dyningarna efter gårdagens ryggbehandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0