I wanna live

Just nu vill jag nog inget hellre än att ta en lång promenad, så man blir sådär trött att man knappt orkar gå tillbaka hem igen, funderar på att ta mitt pick och pack och gå ut till djurön. Det vore rätt så skönt att komma härifrån, men det känns inte riktigt som rätt dag idag, för imorgon bitti ska jag göra frukost på sängen till min lillasyster (som nu blir ganska stor och som egentligen inte tycker om frukost) Ja, det är så sant som det är sagt. Jag hoppas i vilket fall att hon blir lite glad för mina presenter, i brist på jakt efter annat så gjorde jag lite av ett snabbköp, bara sådär utan vidare eftertanke. Men aow, innan hade jag snurrat runt som en tok och tänkt på alla möjliga tänkbara presenter, kanske mest sånt som jag själv skulle önska mig. Just nu står kanske en egen lägenhet högst på den listan. Gärna långt härifrån också, varför inte Karlstad eller Berlin eller någon annan plats. Bara inte här. Norrköping gör mera ont än gott just nu. Jag vill härifrån.

Det är ingen som är lite sugen på att göra en liten tågresa med mig någonstans till ödemarken med mig under höstlovet? Bara se något annat än den här gråa betongen och samma gamla gröna parker, vimmlande människor och urtrötta rök från samma sotiga men något bleka skorstenar? Jag vill lite bli vuxen och få göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill. Men samtidigt önskar jag att jag kunde vrida tiden tillbaka några år sådär, få uppleva vissa stunder igen och stanna där för alltid kanske. Utan att växa upp, vara tvungen att lära sig en massa om livet som man sedan ändå aldrig kommer ha någon nytta av. Nej, just nu vill jag göra något värdefullt. Något färgglatt, för allt är så grått. Så tomt, så obetydligt.

Jag har förövrigt suttit och gjort en mycket fin sak idag, vad vill jag inte riktigt uttala mig om, ifall någon som inte borde skulle råka läsa. Men jag hade önskat mig två saker för att få det komplett, först och främst färg i skrivaren, och så ett limstift. Ja, ni kan säkert gissa vad det är, men inte till vem, hur, när eller varför. Det är rätt skönt att inte tänka på något, utan bara sitta där bland alla papper, pennor, tidningar, saxar och allt annat som faktiskt existerar runt omkring, höra radion på sådär lagom långt avstånd och bara vara med sig själv och kreativiteten. Så borde det vara oftare.
Och nej, jag har inte pluggat ett skit, fast jag faktiskt har studiedag och en hel del att ta tag i, men jag förtjänar sånna här dagar, mer än ganska mycket annat faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Joohanna

åh .. vi, alla "stallfolk" borde tågluffa till stockholm elr något (: så mysens! Och jag tycker att vi gör denna helg till något minnesvärt, något riktigt kul som sitter i hela veckan! aoow :D <3

2008-09-30 @ 19:22:25
URL: http://joyys.blogg.se/
Postat av: Joohanna

oj vad rörigt det blev där :p haha. Menade helgen som kommer nu, lät som jag menade helgen om vi skulle åka till stockholm! Aja du hajjar ;D

2008-09-30 @ 19:23:33
URL: http://joyys.blogg.se/
Postat av: Mats

Svar:

Haha, jo den är rolig.

Vi satt upp den i anslagstavlan nere i esteten, haha, det var nog många som fick sig ett gott skratt :P



Klart du är estet! ;)

2008-10-01 @ 00:53:39
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0