You make my world go round

But you who makes me feel alright
We've had our times of ups and downs
But after all it's worth it
You're the one that makes my world go around

Tack syster, Björn, Måns, Soran, Özz och mamma för den här kvällen. Det var lite mera skrattfyllt och sådär än jag väntat mig, något välbehövligt en onsdag. Även om träning eller Noak hade stått överst på min önskelista idag så kändes det helt klart bra att få skratta sådär hejdlöst, galet, öppet, vänligt, med tårar i ögonen och slem i halsen.

Igår hoppades det lite hit och dit, bollar for fram och tillbaka genom luften, och jag var väl lite dålig och sådär egentligen. Men det gjorde mig ingenting, absolut ingenting faktiskt. Jag kände mig sådär barnsligt glad av att springa runt där och jaga bollen, kasta mot korgen, sabotera för andra, eller räknas som en i laget. Och ändå hann jag med att uppfatta allt omkring utan att sätta mig själv med i bilden, det är lite så jag önskar att fler dagar var. Att jag höll mig själv utanför bilden och såg allt med lite andra ögon. Precis som Özz nämnde ikväll att vi svenskar skäms alldeles för mycket för oss själva, sänker oss mer än vad vi förtjänar. Men nej, det var inte så jag gjorde. Jag såg det med öppna, bra ögon och det är jag lite stolt över. Så vill jag se mig själv jämnt. Eller de runt omkring.

För det känns så mycket bättre att se det positiva och så. (Glöm inte det mina vänner)

Kommentarer
Postat av: Mary

oooh kim du anar inte hur mkt jag vill ha den där gitarrskiten! min akustiska känns som ett skämt mot den ;P vad trevligt att kvällen var fin& trevlig, ikväll är det våran tur och hoppas att den blir lika bra :)

2008-10-09 @ 11:29:04
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0