Dom dimmiga dagarna

All you imagine, always make you lose.

Tyngden har träffat mig. Det är jobbigt att rida 5 gånger på 6 dagar. Och det återstår 2 gånger den här veckan, imorgon. Dressyrtävling på Noak och en tur med Exellent efter det. Jag kommer vara allt annat än pigg på måndag. Men jag tror det har varit bra. Har inte haft tid att tänka, vilket har fått allt att flyta med. Rätt skönt, men det lägger lite skuld på mina axlar. Jag har inte tänkt på något annat än hästen och mig själv den här veckan. Eller lite kanske, försökt reda ut saker i familjen, utan större framsteg visserligen, men det kommer nog så småningom.

Det känns som om det är tid att bara nysta ut alla knutar, täcka igen alla gropar, dra allt skräp till tippen för att kunna finslipa inuti och utanpå. Få allt att återgå till det normala, eller snarare stärka allt till en ny verklighet. Jag vill inte bara drömma längre. Jag vill leva med mina drömmar, allra helst i dom på något sätt. Så nu blir det till att lägga ett slag för mig själv i vinter. Styrka, mod, trygghet, vilja, tålamod, fantasi, kreativitet, lösningar, svar, ja något åt det hållet blir det.

De senaste dagarna har jag stött ihop med mycket från förfluten tid, sånt jag trodde inte betydde särskilt mycket, sånt jag trodde jag hade förträngt. Men låttexter, mappar, dofter, kläder/färger, bloggar, tankar, känslor, minnen. Dom har kommit tillbaka, lagt sig som en hinna över allt. Det har gjort ont, fått mig att tänka lite på det, stärkt mig, fått mig att sikta framåt, längta tillbaka. Alla möjliga olika intryck har det gett mig, kanske är det därför jag känner mig så tung, förvirrad men beslutsam på samma gång. Det är nu jag hittar mig själv säger någonting mig. Men man vet aldrig. Kan bara hoppas på det bästa.

Ikväll ska jag unna mig själv all tid som finns. Jag ska börja med att baka bullar nu när jag är nyduschad och ensam, sen ska jag läsa lite, spela gitarr, skissa lite, och bara njuta av allt lugn. Det ska bli så skönt. Och det är en dag mindre till höstlov! Ännu mera njutning står på schemat :) det här behövs efter den här veckan, och inför tävlingen imorgon.
Och allt blir inte alltid som man tänkt sig, var ute på djurön förut, det var inte alls vad jag väntat mig. jobbigt, grått, tomt. Men så är det, dags att ge mig själv tid nu innan kvällen är slut och jag slår ihop.

Puss på hösten, jag gillart! (men jag saknar en vän eller två)

Kommentarer
Postat av: Simon

Lycka till på tävlingen! Jag håller tummarna :)

2008-10-18 @ 20:22:08
URL: http://ostratta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0