I say no

We will disturb you, to make you talk again
Try to find the other side of you
The things you hide, what you dont say

We say no, oh no
We won't let you slip inbetween
We say no, oh no
We won't let you squeeze right through

Läser ni mellan raderna och inte förstår ändå? Jag brukar läsa mellan raderna, väldigt ofta faktiskt, i stort sett jämnt. Enda tills jag kommer på mig själv med att gå alldeles för långt i mina tankar och bygga upp nya verkligheter.. Det är lite skrämmande och så. Men jag tycker om det, det anonyma lite speciella så man måste gissa sig till sanningen bakom.
Även om jag kanske ser alla svaren ligga där framför mig som tidningens bokstäver sticker ut emot mig med kraftfulla rubriker, så liksom funderar jag på det, kanske blundar jag. Inuti samlas det och det är ofta jag inte säger något om det. Inte om något egentligen. Det ni hör, är sådant jag skulle kunna säga vem som helst egentligen. För det är väl inget speciellt med det, bara ord som allt annat. Utan betydelse, om sånt alla retar sig på, sånt man måste veta för att få vardagen att fungera, för att få skolarbetena att gå ihop.
Sånt där med inblandade känslor delar jag nog egentligen bara med några få, väldigt närstående. Utan dom vore jag inte mycket alls. För dom lyser upp min värld, väldigt väldigt mycket. Det kommer jag alltid vara evigt tacksam för. Även om vissa stjärnor slocknar med åren, det har jag allt fått lära mig i vilket fall.

Försök ta vara på det ni har, det är inte för alltid som det finns kvar.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag läser mellan raderna KimKim. Och jag finns här, alltidalltid om det skulle vara något! Hoppas vi ses i stallet nu idag, skulle behöva det. Fast först måste jag plugga engelska, även fast jag inte vill! <3

2008-10-09 @ 11:23:37
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0