No one knows you

Att njuta av lugnet är något som känns så fridfullt, jag skulle kunna göra det för jämnan om det inte vore för att jag delar lya med tre andra. För just när jag tänkte det hörde jag röster i trappuppgången, högljudda skratt, ja det var min syster med pojkvän. Ibland låter de som en hel djungel ^^ Friden är slut och det är dags att sluta drömma, eller ett par minuter till kan jag unna mig efter ett svettigt träningspass.

Något eget skulle helt enkelt rädda hela min värld, tänk så underbart. Vardagsrum i öppen planlysning, en fin gammeldags röd eller brandgul soffa, mysiga gardiner, fina guldiga fotoramar med bilder i, kuddar och ljus i mängder, gröna växter, bara sådär hemtrevligt lite retro, alldeles lagom för mig. Ett sovrum med härlig välkommnande inredning, sådär så man skulle kunna spendera dagar i sängen. Ett litet mysigt kök, med lagom utrymme för att kunna vistas med några vänner, dricka te, eller laga en hejdundrande vegetarisk middag. Tanken att bara ha sitt eget kylskåp, alla saker skulle vara där man ville ha dem, vilken frihet. Nej, det skulle inte sitta ett dugg fel. Men jag får väl drömma ett tag till och infinna mig i vardagen här... 

Ut och äta ska vi med familjen och ett gäng till, jag känner inte riktigt för det, men det är bara att ställa upp. Så får vi se vart kvällen slutar, ute med Maria och Johanna eller hemma i sängen med en bra bok. Jag skulle ju ha tagit mig till stallet idag, men så blev det visst inte. Ingenting blir som planerat, men det blir stalldag imorgon helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så knasig Kimmel : ) Vilka mysiga hemtrevnadstankar du har. Känner också att sånt skulle vara befriande.

2008-11-15 @ 15:51:55
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Joohanna

Kul med spinningen idag, nu blir det massa mera träning! :DD

2008-11-15 @ 16:24:22
URL: http://joyys.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Svar : precis , men ja det funkar ju inte alltid men nu ett tag har de varit så och ja glömmer inte bort mig själv :) inte en stund att ja skulle göra de ;)

2008-11-15 @ 19:18:07
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Mats

Låter som en helt underbar dröm^^

2008-11-15 @ 21:10:14
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0