Strange form of life

Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort
  
Lars Winnerbäck - Brustna hjärtans röst

   Kylan över mina kinder, vinden som grep tag i mig, sög in mig, gav mig kalla kårar, frusna tår och händer torrare än sand. Men det var mysigt, jag tycker om att utforska friheten med dig ibland. Kalla vindar, isiga vägar, gröna ängar, skuggiga fält, snåriga skogar. Vi gör allt även fast vi inte vågar. Och du får mig att känna mig behövd, jag får kämpa lite för att inte brista ibland, men mest gör det mig stark. Jag behöver bara inse själv att jag faktiskt kan, det handlar bara om vilja, tålamod och sammarbete. Vi är bra. Sanningen kan göra ont, men den är så många gånger bättre än lögner, än tomma rutor utan svar. Det är skönt att veta att man klarar av sådant man har gjort så många gånger förut, sådant man nästan tog förgivet att man alltid skulle göra på samma sätt. Men ändå kommer den där känslan av att man har upptäckt något nytt, man har blivit ännu lite bättre, lite säkrare.

Himlen är fortfarande blå, och jag drömmer om att sväva under den ibland.

Min syster är världens gulligaste så är det med den saken.

Kommentarer
Postat av: Mats

Cool bild ^^

2008-11-22 @ 22:22:23
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/
Postat av: aidi.

svar: come and eat some? ^^ Te snart? <3

2008-11-23 @ 22:11:37
URL: http://aidilutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0