Breaking it up

Tisdagen är kanske löst, kanske inte. Allting blev ett mysterium när hjärnan kom igång, lustigt. Det är lite som att lägga pussel, ett sånt där med tusentals bitar i liknande färger, som inte tycks passa vart man än lägger dem, men sen när man försöker lägga samma bit på samma plats för sjunde gången så passar den helt plötsligt. Det finns ingen direkt förklaring, det vill bara inte ena gången, man tvekar och tror att det kanske finns en annan som passar bättre. Men tillslut inser man att det inte finns någon som kan passa bättre och man nöjer sig med den man prövat så många gånger tidigare utan resultat.

Musik är något som förgyller allt, speciellt det här höstmörkret. Önskar min gitarr kunde låta lite bättre, måste strängas om, det är flera år sedan. Usch, jag är en dålig musiker. Mina instrument avskyr mig lite. Och jag älskar att lyssna på Myspace-band, men det slutar alltid med att jag klankar ner på mig själv eftersom jag skulle kunna ha varit lika bra. Om jag bara hade försökt, engagerat mig lite, valt rätt skola osv.. Bläää. Det är jobbigt att vakna i sig själv och inse sånna saker. Liksom jag för ett par minuter sedan insåg att jag skulle kunna göra så mycket med mitt liv, om jag bara försökte. Bara tog ett steg längre fram, lyfte huvudet och försökte. Men något i mig ger alltid upp innan något har börjat. Blää.

Idag är en dag jag vill klaga på allt, eller träna massor, hårt och länge, så jag inte kan tänka på annat än hur bra jag har varit, eller på hur mycket musklerna värker. Men icke, nu är det annat som surrar. För mycket och för ofta.


Kommentarer
Postat av: Bohemy

jag vill inte göra smygreklam, men jag har hittat en sida där man samlar ihop poäng jättelätt (alltså skriver du ett blogginlägg om sidan får du redan massvis med poäng!) och presenkortet kan du byta in redan vid 250 poäng (och du kan välja vart du vill spendera pengarna) :) H&M, Waynes Coffee, ON OFF, Make up Store osv.



Kolla på min sida, där är länken :)

Och du får hemskt gärna bli värvad av mig,då, även om du tittar igenom information på hemsidan, måste man gå tillbaka till min blogg och bli medlem direkt genom en av mina länkar, annars värvas du tyvärr inte utav mig :) jag gör det för läsarna och lottar ut presenkorten, värvas du av mig är du automatiskt med i utlottningen!

kram

2008-11-10 @ 20:48:35
URL: http://bohemylicious.blogg.se/
Postat av: Mary

Det är inte försent Kim, så klandra inte dig själv för att du inte har blivit så bra som du kunde ha blivit. Tänk istället på hur bra du kan bli om du anstränger dig. Du kan bli bäst, och om du är beredd att kämpa för det så kommer du bli bäst. Sen om du blir bäst när du är 19 eller 25 spelar inte så stor roll, för valen du gör under tiden är antagligen såna som du för stunden tyckte var rätt. Man ska lita på sin magkänsla, för den talar oftast sanning. Och pusslet kommer lösa sig, dom där tusentals bitarna kommer snart ligga på plats, om man bara låter dom lägga sig bredvid varandra. Det är inte lätt, men jag är säker på att det snart kommer lösa sig. Jag finns här för dig Kim, även fast jag har varit ganska självupptagen på sista tiden! <3

2008-11-10 @ 21:08:18
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Joohanna

åh kunde inte sagt det bättre än vad maria gjorde! Du har ju hela livet framför dig, det är absolut inte försent. Pussbästakim <3

2008-11-10 @ 22:54:16
URL: http://joyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0