I've been having some strange dreams

Jag vet att jag borde plugga. Men jag vill verkligen inte, för vad gör man när man vaknar med ångest?
Det känns liksom som om hela dagen är förstörd fast den inte ens har börjat. Skumt kan tyckas. Men sådan är verkligheten. Lusten att plugga kommer tillbaka senare, vem vet?
Det blir väl en tur ut i skogen, en runda över öppna fält för att rensa lite tankar och se om det går bättre att plugga sen. För såhär går det absolut inte. Hjärnan känns full och tom på samma gång. Det är så typiskt.

Oh, jag vill inte klaga. Varför gör jag det? Dumma mig! Förändring var det ju! Hur vågar jag ens glömma.. Nej, här har vi inte glömt något inte. Allt kan inte vara på topp jämnt. Om man ska komma någonstans måste man tillåta sig att ha dåliga dagar ibland. Och det ska jag göra, men inte idag. För idag ska jag vara kreativ, mycket kreativ.

Jag kan väl berätta för er som känner att ni vill veta att jag bytte namn på bilddagboken sent inatt. Så numera heter jag: http://andthatisall.bilddagboken.se/  inte för att jag vet om det är något att se eller så.. men jag hoppas någon uppskattar något, fast egentligen är det nog inte därför jag faktiskt har den, det är nog mera för att uttrycka vissa saker.. Nackdelen är ju att bilderna oftast inte är tagna samma dag som dom läggs ut, vilket resulterar i att de kanske inte alltid har den känslan jag vill förmedla.. Men om ni läser texten under och känner lite på det så kanske ni förstår i vilket fall. 
Och om man sätter ihop bilddagboken med bloggen så blir det faktiskt And that is all I have. Lite småfinurligt sådär va? Det var min halvtokiga men glada och djupa vän som kom med den smarta idén faktiskt. Fast lite hade jag nog funderat på det innan... fast inte på samma sätt är klart.

Och jag känner massor för att skriva låtar, bra låtar. 
Texter som berör och som verkligen betyder något. 
Som får andra att känna igen sig och vilja höra/läsa mera. 
Undrar om jag skulle kunna lyckas. 

Jag fick för övrigt ett erbjudande om att bli trummis! HAHA 
Med min extremt bra taktkänsla menar jag. 
Fast det visade sig att de hittade Basisten i King Louie's lillebror som skulle ställa upp på att provspela. 
Så jag slapp, om man får säga så. Det är ju ganska rörande att få ett sånt erbjudande.. 
Men ja, ni förstår säkert själva. Jag skulle säkert bara sabotera.... Och det vill vi inte! 

Och jag funderar på att ge mig på något så läskigt som att göra om bloggen, helt själv.
Vad säger ni om det va?
Lite mer personligt.. En del bilder kanske.. Listor... ja, layout och hela paketet.

Men nej, snart har jag kommit på alla möjliga konstiga saker bara för att jag inte vill plugga.. 
Det är nog bättre jag pallar mig ut och springer och sen sätter fart, för jag ska ju faktiskt med bussen om 6 timmar. 
Och då ska allt pluggande vara så gott som klart.
SÅ, SÄTT FART VA! 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0