Flyg du lilla fjäril

Jag vill flyga.
På min egen glädje.
Det är underbart.

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" :)
Så sant som det var sagt.
Jag vill bara sväva iväg med all glädje.
Så kommer jag på mig själv, jag har skolarbete att göra.
Och det ska jag spendera min dag på.
I stort sett i vilket fall.

Jag vill träna! Massor.
Springa vill jag, hur långt som helst.
Men han... som fixade min rygg sa att jag borde ta det lite lungt.
Så jag får väl nöjja mig med en promenad i solskenet sen.
Och en tur till stallet framåt kvällen kanske.
Det var ett tag sen nu, usch vad dålig jag är.

Lov betyder ju stall.
Men det blir aldrig som man tänkt sig.
Självklart.

Och jag vill krama någon.
Eller få en kram snarare.
En såndär som värmer från topp till tå.
Och man bara vill stanna.
För alltid.

Men imorgon fyller jag 17 år.
Den ni, det är något med det.
Det känns liksom.

Nej, plugga var det.
Tjoheej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0