Trying your luck

And I lost my page again
I know this is surreal
But I'll try my luck with you
This life is on my side
And I am your one
Believe me this is a chance


Egentligen vill jag nog bara tala om för dig att allt kommer bli bra. Att vi förtjänar smärtan på vägen, men att den kommer att försvinna förr eller senare. Men jag kan inte, för jag vet att sanningen gör ondare än så. Den kan vara outhärdlig. Och egentligen vet jag inte om det är sanningen som gör ont, det kan precis lika gärna vara något helt annat. Något vi inte känner till. Det kanske bor inombords, gömnt, utan att synas. Jag tror det finns skäl till varför, allting har en anledning, det kan inte bara vara. Men tro mig, jag ser inte att det finns några onda avsikter med allt, för det är ett gott hjärta jag genomskådar. Det har tagit mycket, och gett mycket, det letar bara efter något äkta att få tillbaka. Tro mig, jag känner på mig att jag har rätt den här gången. Som så många andra, fast jag inte vågat försöka förstå det. Men nu förstår jag.

För det är lättare att vara efterklok.

Kommentarer
Postat av: Joohanna

<3

2008-06-23 @ 17:42:33
URL: http://joyys.blogg.se/
Postat av: Ida

Klart det är lättare att vara efterklok. Men hellre det än att inte vara klok alls och aldrig lära sig av sina misstag.

2008-06-23 @ 19:31:28
URL: http://aidilutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0