Ditt stora hjärta

             
Jag har varit så ensam så länge nu                                                                                        
Att jag byggt en skyhög mur runt mitt hjärta
För ingen skulle någonsin få komma in
Men så kom du

Och jag har försökt kämpa emot
Men jag faller in i dig och ditt stora hjärta

Jag borde lärt mig nu att det alltid är det
Lilla som får mig på fall
Ett rufsigt hår, ett skratt som är lite skevt
Åh, snälla bryt mig inte nu

Och jag har försökt kämpa emot
Men jag faller in i dig och ditt stora hjärta

Och här sitter jag och väntar på att gå till skolan, eller inte skolan, vi ska träffas i folkparken idag, klassen. Lite lustigt känns det allt, för jag har inte gått på någon tema dag eller något annat sånt här "roligt" med klassen. För jag har pluggat, men nu finns det inget att plugga. För imorgon är det skolavslutning och sommarlov, kan inte bli mycket bättre :) En hel sommar med min OST, förutom de tre veckor som vi åker på sjön dårå, men ah, resten av sommaren, när Osten inte jobbar. Oh, Vips så var det inget kvar av den sommaren.. ? Jorå, klart det är, två månader härligt sommarlov :D

Nu kom jag till ett såntdär läge när jag inte vet vad jag ska skriva för allt annat känns så lustigt fel. Men ah, jag sitter här och drömmer om en sommar, bättre än alla andra med Lasse Lindh i högtalarna, i blå vita shorts, som känns alldeles för korta, och ett beiget linne, med lite brunare armar och ben ( även om det inte är så brunt som det kommer vara efter sommarlovet) För då ni, om det är sånt här väder, ska jag minsann se ut som en neger :) En vältränad sådan förhoppningsvis. Haha, nu sitter jag här och fantiserar iväg så det är nog lika bra att ge upp.. innan det går för långt. Och ah, sånna blogg inlägg slipper ni x)  Puss hej, ut i solen med er.

Kommentarer
Postat av: Denise

Hoppas du får en bra dag med klassen :)

2008-06-04 @ 09:06:54
URL: http://deniselindberg.blogg.se
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Morgon!
Sovit gott?

2008-06-04 @ 09:09:57
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Minna

fint skrivet

2008-06-04 @ 09:10:08
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Maria

Vill bara säga kim, att jag bryr mig, jag bryr mig massamassa och det vet du. Jag är så otroligt stolt över hur du ställde dig upp och tog tag i skolarbetena ett efter ett, även fast det kändes skit. 40 arbeten på 5 veckor är inte mänskligt, det är heroiskt. Du är en hjälte Kim, min hjälte. Din styrka som du innerst inne visar, kommer jag ta med mig nu på gymnasiet, för din styrka ger mig så mycket. Du visar mig att det faktiskt går att lyckas, även fast det känns skit. Att man faktiskt kan klättra upp iallafall, kanske inte hela vägen, men en bra bit. Du om någon är verkligen värd att klara det här, både skolan och det jag antar dikten är om. Och du, jag tror du ska våga nu, han låter som en bra en. Och du är värd en bra en! Puss& godnatt super Kim!

2008-06-04 @ 22:03:18
URL: http://mariaohlsson.bilddagboken.se
Postat av: LEJLA

du ska träffa mig med på sommarlovet glöm ej det!!! förresten så var det där ett väldigt bra blogginlägg :D (jag antar att Osten är = Simon, eller? ;) )

2008-06-05 @ 15:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0