Glue girl

Hey little girl, where are you going
I know I have to change or you're gonna leave
But hey little girl, my love's still growing
Is there something I can do to make you believe?

Dom senaste timmarna har jag tillägnat åt att lyssna på Nikola Sarcevic medan jag duschat, lagat mat och sovit. Låtarna har fått min hjärna att börja tänka, på allt och inget. Men av någon orsak så stänger jag av innan det kommer någonstans, alla tankar inte bara de dåliga. Det känns lite halvt, men jag tror inte jag vågar riskera något nu, för det känns som om det börjar infinna sig en balans. Jag litar inte på något fullt ut, så då försöker jag verkligen undvika det som skulle få mig att tappa balansen. Vad det är precis vet jag inte riktigt, men i förebyggande syfte liksom.

Jag har blivit lite sugen på att skriva egna texter igen, det var ett tag sen. Jag började faktiskt lite smått igår kväll / inatt, när hostan inte ville ge sig. Och jag tror att jag skulle kunna klura ut att göra något bra om jag bara ansträngde mig och tog mig tid. Jag läste i mitt horoskop att allt handlar om koncentration och självdisciplin, vem vet, det kanske är precis så det är. Om jag koncentrerar mig till det yttersta och lägger band på mig själv och verkligen fokuserar på att göra något bra, så kanske jag skulle lyckas :) Det vore något. Precis som det är att vi ska spela i helgen, nästan the old gang, med lite utbyten här och var. Det ska bli riktigt kul faktiskt, jag saknar så mycket som inte finns här varje dag längre. All den där glädjen vi eller jag ska nog säga ni skapade, det gjorde mig hel hur splittrad jag än var. Nu måste jag hela tiden själv hålla allt på plats, det var mycket lättare när någon annan lyckades att göra det åt en. Så nu ska jag bara suga in all glädje och samla den, ta vara på den när den behövs som bäst. Och låta energin gå åt till allt jag verkligen vill, det som stärker mig. Härligt! Jag börjar tänka framåt, en applåd till mig! :) YEES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0