Jag har väntat på ett regn

När det har regnat blir ju luften frisk och det blir lätt att andas.
Så är det för mig i vilket fall.
Och nu känns det som om jag har fått det där regnet jag väntat på så länge.
Det är lite lättare att andas, luften jag andas in är ren och frisk.
Allting blir lite lättare, lite mera värt att kämpa för.
Det känns bra det.

Jag blir bara så orolig för att det ska komma en ny dimma och lägga sig över allt..
Göra så att allt blir suddigt och bara ett vagt minne..
Men jag hoppas så mycket att det ska fortsätta såhär.
Som efter ett regn. Med frisk luft och så..

Det ända som stör mig är den där saken i halsen.
Som känns som en golfboll..
Men som i själv verket bara är något otäckt virus.
Hoppas det stannar där i halsen.. så att det inte sprider sig.
Eller egentligen vill jag ju att den ska försvinna..
Men man kan inte få allt.
Ibland får man nöja sig med det lilla..

Det gör jag nog nu.
För det lilla är inte så litet i det här sammanhanget.
Det är värt så mycket så att jag kan stå ut med en golfboll i halsen.


Igår var en skön dag..
Började inte förns kl 13.00 så det blev lite sovmorgon.
Sen slutade vi kl 14.45, så det blev inte så länge i skolan..
Men det var helt klart värt att gå dit.
För vi fick reda på alla studiedagar, lov och andra inte lika roliga saker.
Och jag säger redan vi. Det skrämmer mig.

Aja, sen knallade jag ner på stan, väntade på Micke.. fast det var han som väntade på mig egentligen..
Träffade en hel del folk på den där halvtimmen..
Macke, Robban, Fredda och någon mer (såg inte vem)
Pratade med Sabina och Linnéa (där de hade pausat sin shoppingrunda.)
Där dök också Wickan upp (trevligt, det var längesen)
Sen såg jag några fler också.. men jag orkar inte räkna upp alla..

Sen träffade jag Micke i vilket fall.
Vi promenerade till resecentrum för att vänta på bussen hem.
Väl hemma åt och spelade vi lite :)
Det var kul, men lite sega var vi nog båda två..

Sen bar det av till Söderköping med Sabina.
Meningen var att vi skulle åka dit för att lyssna på Lucas band.. Day off.
Men när vi kom dit slutade de spela.. (pappa visade oss fel hus, men nu vet vi vart det ligger iaf)
Men det var två band som spelade efter dem, och det var kul med musik.
Jag blir så peppad till att göra egen musik när jag är på "konserter" eller vad man ska kalla det.
Spelningar.. ger mig liksom inspiration, motivation.. ja allt som behövs egentligen..
Det är bara tid och fantasi som saknas..

Men jag tyckte det var trevligt i vilket fall. Vi träffade Tobbe också :)
Han pallade sig ner till Magazinet, så vi promenerade runt lite med honom efter "spelningen" och pratade om allt och inget. Det var roligt det med :) Sen åkte vi hem till lilla Djurön.
Eller inte riktigt, vi skjussade hem Sabina och sen skulle vi hämta syster....



Kommentarer
Postat av: Sabina

det var en trevlig kväll ändå må jag säga :D:D

2008-01-19 @ 18:03:48
URL: http://sbainuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0