I don't want to be

Fast det är nog egentligen lite tvärtom, för egentligen vill jag vara eller bli..
Det är rätt svårt, när man är såhär splittrad.
Alla idéer som kommer känns bra från början, men sen bleknar de och man inser sanningen med dem mer och mer. Sånt gör lite ont faktiskt. Och splittrad är något jag verkligen inte vill vara, för det drar med sig en massa andra problem på vägen. Vilka jag skulle klara mig mycket bättre utan. (Där fick jag nog till det där med I don't want to be, rätt bra).

Sen kommer vi till det där jag vill vara eller bli också.
Den delen är nog lite svårare, båda att klara och att ta sig till. För det är en lång väg, och jag har knappt börjat min resa än. Det gör också lite ont, för det har ändå gått 17 år av mitt liv om 2 månader och 2 veckor och 1 dag.

Kanske borde jag göra lite mer saker jag vill varje dag, stryka några måsten och bli en lite gladare och upplevelserik människa. Eller kanske göra någon plan för vad jag vill uppnå innan livet är slut, inte exakt hur saker och ting ska göras eller när de ska göras, utan mer - vad jag vill göra.
För i vissa stunder glömmer man sånt.
Är inte det lite tragiskt?

Nej, nu ska jag kila ner till mig och damma. För det behövs verkligen, och det blir ju så fräscht när det är gjort.
Det är ju så skönt att gå och lägga sig i ett rent rum, med rena sängkläder. Jag borde unna mig det efter den här helgen. Och inför veckan som kommer.. För det blir nog en rätt jobbig vecka. Men jag hoppas allt går bra, att jag finner något slags lugn men ändå vilja. Ny kraft helt enkelt.

Men efter dammandet blir det duschen och kanske en stund framför tv:n eller lite tid med färg kanske? Jag vet inte riktigt, det känns som om jag vill måla, det var längesen, men jag kommer aldrig på något bra att måla, men det blir ju bättre om man tränar. Så någonstans måste jag väl börja igen, och kreativiteten finns ju, den har bara gömt sig någonstans inombords, men jag vet att den kommer fram när jag väl börjar..
Ja, så får det bli. En söndag med akvarellfärger, färg, grafit & blyertspennor.
Lite tända ljus och bra musik, kan det bli mycket bättre avslut på en helg?
Skulle inte tro det, så hejdå - nu beger jag mig till dammet och färgerna : )



Kommentarer
Postat av: Anonym

"Kanske borde jag göra lite mer saker jag vill varje dag, stryka några måsten och bli en lite gladare och upplevelserik människa."

I believe in it!

You know, if you look on the bright side of life you won't see the dark side as much!

2008-01-13 @ 23:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0