You and I both

Vi vet att livet inte alltid är lätt.
Så ska det tydligen bara vara.
Men ibland är man så illa tvungen att leva i vilket fall.
Och då får man göra det bästa av situationen.
Så jag gör det bästa av situationen.
Idag är faktiskt ett mycket bra exempel.
Jag kände mig hemsk imorse, hade knappt sovit någonting.
Allting kändes så totalt meningslöst,
vi hade bara två lektioner på hela dagen.
Men jag pallade mig upp, duschade osv..
Sen efter mycket tvivel och ångest så klädde jag på mig och gick till skolan.
Ibland borde jag vara stolt över mig själv.
Och dagen blev inte så hemsk som jag förmodade..
Inte än iaf.
Men nu ska jag plugga häcken av mig!
Fy fan, vad trist kan tyckas.
Men här hänger vi inte läpp minsann.
Här satsar vi för en bra framtid!

Gör det ni också.
Men glöm för guds skull inte att lämna en ynka kommentar då och då..
För det krävs inte många minuter.
Peppa mig!
Puss och kram <3

Jag måste bara tillägga att för en liten stund idag kände jag mig väldigt smart och bra.
Och det var när jag satt där på Tyska lektionen och rättade mina test på starka och svaga verb.
Vilka jag hade lyckats blanda ihop när jag gjorde testet, så det var rätt kul att rätta även om jag inte får ihop de där jävla böjjningarna.. hur självklart är det att laufen böjjs, läufst ? Aja, inte det minsta i min hjärna. Men det blev rättat i vilket fall. Och jag känner mig inte lika smart längre :/
för nu sitter jag här, eller jag har suttit här rätt länge, för att försöka skriva om en internationell organisation. Vad den arbetar med osv... men jag orkar bara inte sätta mig och läsa fem sidor om en organisation.. Jag tror jag valde UNESCO eller något. Men jag ska försöka göra en kraftansträngning, plocka ut allt viktigt ur texten och skriva ihop det till något genialiskt som jag ska redovisa nästa onsdag.
Sen ska jag bara läsa en sådär 150 sidor religion med innan jag är klar för dagen.
Nej, just det. Jag skulle göra klart en labbrapport också, fast det tar jag nog imorgon, eller som paus i läsandet, eller jag vet inte.
Och det här kändes väldigt oväsentligt för er, men sitter man ensam i ett öde hus på landet. Där det inte finns något vatten för ens geniala fader har stängt av det så får man göra det bästa av situationen..
Det är kolsvart ute för övrigt, jag som är sugen på att springa.. Undrar om det är värt ett försök.
Kanske imorgon istället?
Aja, ha en trevlig kväll!
puss ännu en gång.

Kommentarer
Postat av: Sabina

puss ännu en gång på dig med. och puss för att du kom till skolan även om du kände dig hemsk, för du vet att du inte är hemsk. och puss på tyskan för att den kan ta sig någontsans ^^

2008-02-27 @ 18:23:38
URL: http://sbainuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0