Please comeback

Jag har fastnat i ryggont, rastlöshet, bra musik, mattetankar och trots det bra humör. Men det känns som om jag skulle kunna slå ihop när som helst. Alla dess nervtrådar som håller ihop min kropp känns som elektriska impulser så fort jag rör mig, all energi går åt till att hålla dem upprätta, utan att låta dem explodera åt det ena eller andra hållet. Det blir lite som en dimmig feberkänsla som grädden på moset, att leva på ibumetin och ipren är inte min grej, men jag vill så gärna bli bra nu, och så är sanningen den att jag inte orkar röra mig utan.
Jag lyckas alltid vara sjuk eller skada mig till cirkusen. Fan. Den här gången kanske det är ryggen som hindrar allt, det som kändes så fint, så hedersfyllt och jag vill verkligen, jag vill visa att jag kan rida sådär fint så man får tårar i ögonen, jag vill känna de där minutrarna av himmelsk glädje och samspelet med Noak. Men istället kanske jag får stå på marken och kolla på som alla andra år. Men vad gör man, jag är ingen magiker och kan därför inte trolla fram en ny rygg, har jag tur kan jag rida på söndag, men det återstår att se. Som det känns nu vet jag inte om det någonsin kommer läka inom en vecka. Åt helvete med alkohol, med studsmattor, med dumma idéer, med mig själv.

Fast lite bra känns det ändå, för tyskan gick bra, massor beröm fick jag, Matte nationella kommer att gå bra imorgon, jag känner det på mig, svenska redovisningen vet i sjutton alltså, jag har ju klarat sånt där förut, men nu kan jag inte förstå vart min analystiska hjärnhalva har tagit vägen, antagligen var det fel bokval som orsakade dessa konsekvenser men det går nog att lösa, likaså Geografi uppdraget- det ordnar sig alltid. Till Slutproven i NKB och GE kommer jag hinna plugga för ovanlighetens skull, det kommer bli de betygsmål som är satta. Engelska projektet blir förhoppningsvis något, om jag bara kan komma på ett ämne, tyskan känns så gott som klar fast jag knappt har börjat. Aja, det känns skönt att vara på banan igen, och nu är det snart lov, det behövs, jag ska njuta och ha kul eftersom det antagligen inte blir något jobb.
 Nu ska jag väl återgå till mitt pluggande eller bara gå och lägga mig, roligare blir det inte idag. Imorgon kan jag förhoppningsvis ta mig till stallet och berätta den underbara nyheten för omvärlden. :/

Kommentarer
Postat av: Joohanna

Usch usch, tkr så synd om dig för ryggen :( Hoppas verkligen att ett mirakel sker så att du blir frisk! håller mina tummar. Och idag är det faktiskt bara 16 dagar kvar till jullovet :DDDD <3

2008-12-02 @ 18:09:21
URL: http://johaannak.blogg.se/
Postat av: Mats

Va! Matte nationella imorgon? Vi har ju den på tisdag nästa vecka?

2008-12-03 @ 16:52:44
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0