Jingle bells

Visst är det lite underbart med granris, grötris, risgrynsgröt, röd-vit rosett, tomtekostym, avslutningshoppning och klädning av granen. Hoppas bara att Steffie slapp ligga på akuten i natt, att tomten har hört mina inre önskningar och att julaftonen blir full med värme, glädje och positiva överaskningar.

Det tog på en att vara i stallet en halvdag, helt slut när jag kom hem. Nu har jag dock vilat upp mig lite, lagat min del till julbordet och smakat julegröten- som brände sönder min gom, ajjajj. Egentligen är det bara lite för mycket julgodis som har smitit ner i min mage, och smärtan i ryggen som ska trollas bort. Jo, lite snö önskar jag mig också, så jag har en bra anledning till att kila iväg till gymmet i mellandagarna. Energin sprutar inombords och musklerna säger att de vill TRÄNA massor, att det är på tiden nu.
Förövrigt var jag på världens bar igår, mycket mysigt med syster och mammsen, efter sista julklappsinhandlningen. Inredningen gav mig lite inspiration. Jag ska byta rum här ute på landet nu under ledigheten nämligen, det innebär väggbygge, golvläggning, fönsterflytt, målande, tapetsering, möblering och en del mysiga textiler. Kanske kunde jag ha fått en bättre julklapp i förskott, kanske inte? Jag har något att lägga tankarna på när jag tröttnar på julgröten, godiset, klapparna och vill vara lite kreativ. Hoppas hinna måla en stund imorgon, det har jag hoppats två dagar nu, men inte riktigt tagit tag i, inspirationen slocknade när jag kom ett steg närmare.
Men ingen jul utan stallet på morgonen, så är det bara och därför beger jag mig dit till klockan 7, sedan blir det snabba pucklar efter stallfrukost, julklappsbyte, pyssel och ridning hem, dusch, byta om och så vidare till kl 11. Kanske är det värt det, sånt som återstår att se. Precis som allt annat.

Men GOD JUL på er allesammans <3

Kommentarer
Postat av: Mary

god jul till världens bästa kim, det är du värd :) <3

2008-12-23 @ 22:21:47
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Johanna

GOD JUL MIN SNÖÄNGEL <3 :)

2008-12-23 @ 23:03:23
URL: http://johaannak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Go jul Kimono :) <3

2008-12-25 @ 22:26:33
URL: http://banggggg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0