Ingen vind kan blåsa omkull oss nu

Det var som att gå i en trång tunnel, jag såg ingenting annat än ett litet grönt ljus långt där framme. Där gick jag, men så hör jag röster, de skriker lite halvt vettskrämda, men jag kan inte tyda dem, så jag vänder på mig en fjärdedelsvarv eller slänger en blick över axeln. Jag grips av panik, nu är det inte ett litet grönt ljus längre, nej det är två skräckinjagande gula strålkastare! Jag vänder blicken framåt igen, fortsätter att gå mot det gröna ljuset, lyfter på huvudet och ser ett liknande, fast mycket närmare, ett rött. Och först då förstår jag vad som har hänt. Lite halvt uppskakad sätter jag mig på spårvagnen hemåt, sms:ar syster och ber henne stanna hemma.
Och där slutade vi kvällen, med en kopp te i soffan, två filmer med en bensträckare runt kvarteret emellanåt, ljus, mys och rökelse. Jag kan nog fortfarande inte riktigt förstå vad som hände, jag minns inte ens vad jag sa under redovisningarna i skolan, fast det gjorde jag ju inte sist heller. Men jag vet att jag klarade Matten, en sak mindre att oroa sig för. 

Why does it seems like I'm floating, can't remember anything, can't feel anything, it's like the wind blowing me away, or just right through me. Can't say I like it, it's a very strange feeling. 
   Jullov  
* Lördag: Myspys hos Joline med sockerkringlorna :)
*Söndag: Julpyntning i stallet, mys med Noak - förhoppningsvis flytt till djurön och granklädning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra toss, vi ska hare så mysigt :) Ta gärna med julfilmer, har bara mysteriet på greveholm! Kom till pappa vid 5! <33

2008-12-19 @ 10:22:04
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kom på en annan sak! Kan du ta med knäckformar? Om du inte kan, fråga Maria eller Ebba kanske ? :)))

2008-12-19 @ 11:41:13
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0